15 Temmuz 2015 Çarşamba

"Cinayetler Üstüne Bir Yazı" Çarşambanın Orta Yeri Sinema

Çarşamba nev-i şahsına münhasır bir Anadolu kasabası, ortasından akan ırmak gibidir. Yeşilırmağın azgın akan boz bulanık suları üzerine kurulan barajlarla dizginlenmeden önce çok canlar almış şarkılara, türkülere, destanlara konu olmuştur. Üniversite yıllarımda "ÇARŞAMBALIYIM" dediğimde "vavvv, Teksaslısın" derlerdi bu nitelemeden egzotik bir haz duyardım, çocukluğumun çarşambasından aklımda kalan yegâne anılarım her çarşamba günü çarşamba pazar yerinde vuku bulan kan davaları cinayetleridir.
Az önce ÇTV haber ajansının bir cinayet haberi ile sarsıldım, aradan geçen 50 yılda değişen üst üste bindirilmiş çirkin plansız programsız yapılaşma sosyo-kültürel yapıda bir dirhem terakki yok. Yine bir kahpe cinayet, yine acı, hüzün, gözyaşı, acılı bir kızcağız, babasız kalan bir bebek. Çarşamba'yı sel götürsün artık, bu kirlenmişliği azgın sel sularından başka ne temizleyebilir ki?

Uzun yıllar var, bir ÇARŞAMBALI olarak göğsümüzü kabartacak, onurlanacağımız, gurur duyacağımız bir olay yaşamayalı, Nostaljik takılan sıla özlemcisi dostlarım, turşu kavurması, gırçan haşlaması ve çifte yumurtalı pastırmalı pide ile gideriyorlar özlemlerini. Oysa tek bir ortaokulu, tek bir lisesi olduğu yıllarda onlarca doktor, mühendis, öğretmen, hukukçu yetiştirmiş bir ilçemizdi çarşamba, herkesin birbirini tanıdığı, sevdiği, saygı duyduğu bir yaşam alanı idi.

Heyhat… Şimdi tefecisi, faizcisi, kahpe pusularla işlenen cinayetleri ile bir korku filmi platosuna döndü. Artık Çarşambalıyım demiyorum soranlara, çünkü utanıyorum, insan doğduğu,büyüdüğü kasabasından utanır mı? Ben utanıyorum, belki kızacaksınız bana dostlarım ama üzgünüm durum bundan ibaret.

Şimdi Çarşambada onlarca orta okul, onlarca lise, hatta bir üniversite oluşturabilecek yüksek okullar var......demek ki neymiş? Öncesi tasarlanmamış öğretim ile çağdaş insan yetiştirilmiyormuş. Bir güzel bayram yazısı ile kutlamak istiyordum değerli hemşehrilerimin ramazan bayramını ama içimde sadece bunları yazmak geldi.

/Cemil BİÇER
15.07.2015

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder