15 Ağustos 2016 Pazartesi

Sahil Yolundaki Tehlike

Samsun'da yaşamanın ayrıcalığını sonuna kadar kullandığım keyiflerden biri sahilde yürümek ve bisiklet sürmektir. Hava müsaade ettiği sürece bir yerden bir yere ulaşımda da sahil yolunu ve bisikletimi kullanıyorum. Bu imkana sahip olmanın da büyük bir ayrıcalık olduğunu düşünüyorum. Öyle ki, ana yola hiç çıkmadan Engiz'den, Doğu Parka bisikletle ulaşmak mümkün.  Ve fakat bu keyfi ya da ayrıcalığı, Kurupelit - Karayolları arasında, kısa sürede bir sinir harbine ya da felakete dönüştürebilecek bir problem de ne yazık ki mevcut.

Sahil boyunca yayalara ayrılmış bir yol bulunmasına rağmen ısrarla bisiklet yolundan yürümeyi tercih eden, sağına soluna hiç bakmadan haşırt diye bisiklet yoluna atlayan hemşerilerimiz! Yaklaşık 10 km lik bir sürüşte, en az 10-15 kişiyi bisiklet yolundan çekilmeleri konusunda uyarmak ya da aniden önüme atlayan bir vatandaşa bodoslama çarpmamak için yine en az 5-6 defa ani fren yapmak zorunda kalıyorum.

Bu frenlerde benim atlattığım düşme tehlikesi bir yana; içim sinirden çatlasa da gayet kibar bir dil kullanmaya ve gülümsemeye özen gösterdiğim halde,  kendilerini uyardığımda, sanki bisiklet yolunda yürümek değil de benim onları uyarmam kabahatmiş gibi bana atarlanan tiplerle muhatap olmak oldukça can sıkıcı.

Keyfimin peşinde değilim.  Ancak o yolda bir gün birine bisiklet, elektrikli bisiklet hatta ve hatta motosiklet çarpacak diye ödüm kopuyor. Elektrikli bisiklet demişken. Geçtiğimiz günlerde, Çobanlı İskelesi tarafında elektrikli bisiklete binen, abartmıyorum maksimum 10-11 yaşlarında bir çocuk gördüm. Daha önce de o alete asla ve asla binemeyecek yaşlarda kişiler görmüştüm. Ancak bu ufaklık sanırım gördüğüm en küçük sürücüydü.

Yaklaşık 70 km hıza ulaşabilen bir taşıtı o yaşta bir çocuğa hangi üstün zekalı verdi gerçekten çok merak ediyorum. Çocuğu geçtim, o taşıtın hiçbir sürüş bilgisi ve belgesi olmayan herhangi birine kiralanması, zaten başlı başına kazaya vip davetiye. Bir yanda sağına soluna hiç bakmadan, kaynağını çok merak ettiğim bir özgüvenle bisiklet yoluna atlayan yayalar, öbür yanda o bisiklet yolunda az önce kiraladığı elektrikli bisiklet ya da motosikletle uçuşa geçen sürücüler... Yani trafik canavarı çok uzakta ya da sadece arabalarda değil dostlar.  Aman dikkat...

Aydıngünler!

/Emre SEVEN
15.08.2016

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder