25 Mart 2015 Çarşamba

Kocadağ 'Keldağ' Olmasın

Turgay Sözen, bir Samsun sevdalısıdır. Şu sıralar İzmir'de yaşar ama Samsun'la nefes alıp Samsun'la nefes verir. Samsun'la yakından ilgilenir yani onu demek istiyorum. Turgay Sözen yaz aylarından beri beni arar ve "Ne olacak bu Kocadağ'ın hali?" diye sorar. Bunu ilk söylediğinde itiraf edeyim ki Kocadağ'da olup bitenle ilgili yeterli bilgiye sahip değildim. Turgay bunu söyledikten sonra sosyal paylaşım sitesindeki Samsun platformu adlı bir gurup tarafından da sık sık Kocadağ'da yapılanlarla ilgili paylaşımları görünce gerçekten de bu konuya duyarsız kaldığımı anladım.

Samsun Basınında da bu güne kadar Kocadağ'da yapılanlarla ilgili bir haber okumadığımı söylemeliyim. Sorumluluğu üzerimden atmak için söylemiyorum ama biz toplu olarak Kocadağ'a duyarsız kalmışız. Ne mi oluyor Kocadağ'da? Anlatayım. Maden aranıyor. Aransın tabi bunda bir sakınca yoktur. Topraklarımızda maden bulunması iyidir. Ve bizim topraklarımızdan çıkan herhangi bir madenin ülkemiz ekonomisine katkı sağlayacak olması da gurur vericidir. Bu benim de çok hoşuma gider.

Devlet Kocadağ'dan maden çıkartmak için üç firmaya lisans vermiş. Şirketlere maden arama izni veren devlet şartnameye "Kazdığınız yere ağaç dikeceksiniz" diye madde de koymuş. Ancak buna rağmen şimdi Kocadağ'da öyle bir görüntü oluşmuş ki. Mevcut durumu size şöyle tarif edeyim 'dağın şakulü kaymış'. Kocadağ olmuş, ‘Keldağ’ yani. Dağa artık ağaç bile dikilemez, dikilse de bir artık asla eskisi gibi olamaz bir hale dönüşmüş. Öyle yani. Bu öyle bir hal ki Kocadağ, asla eski halini alamaz artık. O üç firma kazdıkları o yerlere ağaç da dikseler, dağ eski görüntüsüne asla kavuşamaz. Yahu bi Kocadağ’ımız vardı. O da elimizden gidiyor. Ne yazık...!

/Ragıp GÖKER
25.03.2015

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder