30 Mayıs 2011 Pazartesi

Canik Karşıyaka Lisesi Anasınıfının Açılışında Eğitim Manifestosu

Canik Belediyesi'nin Karşıyaka Anadolu Lisesi’nde yaptırmış olduğu bahçe düzenlemesi ve duvarı ile anasınıflarının açılış töreni, tam bir eğitim manifestosunun açıklanması şeklinde gerçekleştirilmiştir.
 Konuşan politikacılardan, yöneticilere;  eğitimcilerden programı takdim edicilere kadar herkes eğitime atıfta bulunmuş ve önemine işaret etmiştir.

 Programı takdim eden Karşıyaka Anadolu Lisesi Edebiyat öğretmenlerinden Sn.Elif Tomrukçu Hanımefendinin konuşmacıları takdimi sırasındaki edebi cümleleri dahi sevgi, şefkat ve eğitim kokuyordu.

Açılış konuşmasını Karşıyaka Anadolu Lisesi Müdiresi Sn. Ayşegül Özkaraduman'ın yaptığı törende İlçe Milli Eğitim Müdürü Sn. Haluk Melekoğlu "okul öncesi eğitimin önemini" belirtirken, İl Milli Eğitim Müdiresi Sn. Hülya Ertürk Koç ise çocuklar için 36-72 ayın önemine işaret etmiş, Canik Belediye Başkanı'nın eğitime verdiği katkıdan hareketle eğitimcilerin yönetimde bir yerlere gelmesinin yararına ve önemine vurgu yapmıştır.

Canik Belediye Başkanı Sn. Osman Genç, "her anne-babanın çocuğu ile ilgili hayali vardır. Bizim de tüm çocuklarımız için hayalimiz vardır. Bunu gerçekleştirmeye çalışıyoruz" sözü gerçekten bir insan ve yönetici tarafından söylenebilecek en anlamı bir ifade idi.

 Bir Batılı eğitimci, "kendi çocukların için istediğin bir şeyi, başkalarının çocukları için istememek ahlaksızlıktır" demiştir.  Aynı şey kendi inancımızda ve kültürümüzde de vardır.

Canik Kaymakamı Sn. Abdullah Kalkan;  "Dış ve iç donanım kadar eğitime de önem verilmeli ve kaliteye odaklanılmalıdır" derken Sn. Vali Yardımcısı da, "paylaşmanın ve dayanışmanın" önemine vurgu yapmıştır.

Konuşmacılardan Samsun Milletvekili Sn. Cemal Yılmaz Demir de; "Canik'in 7-8 yıldan beri adeta makus talihinin değiştirildiğine" dikkat çekmiştir. Tören, yukarıda da ifade ettiğimiz gibi bir eğitim manifestosunun açıklanması şeklinde geçmesi; özelde Canik, genelde Samsun ve Türkiye için sevindirici bir durumdur. Bu ülke bizimdir. Tüm çocuklar bizimdir.

Çocuklarımız için çalışan herkes, Türkiye’nin geleceği için çalışıyordur. Milletimiz her daim minnet duyacak, Allah karşılıksız bırakmayacaktır.

Hayırlı olsun dileklerimizle selam ve sevgiler..

30.05.2011
/H. Mustafa GENÇ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder