4 Temmuz 2016 Pazartesi

Kent"Sel" Dönüşüm

Yazıyı yazdığım an itibari ile tarih 03 Temmuz 2016... Tarih 3 Temmuz vakit de gece olunca aklım 4 sene öncesine gidiyor bu sabaha teşne Samsun akşamında. Çakan şimşeklerin yoğunluğu yüzünden bir türlü uyuyamadığım o kara gecenin ortasında çalan telefonla yerimden fırladım. Arayan dayımdı. Hayırlı bir haber almayacağımız saatten ötürü malumdu. Telefonu açar açmaz "İyi misiniz?" diye sordu dayım. Ne oldu ki demeye kalmadan durumu anlattı. Sel Canik'teki mahallelerini yıkıp geçmişti. Kendisi de sele kapılmaktan 1-2 saniyeyle kurtulmuştu. Dondum kaldım. O sabah TV yi açtığımda gördüklerime inanmak istemedim. 3 Temmuz 2012 Samsun tarihinin en kara günlerinden biri olarak hiç unutulmamak üzere hafızamıza kazındı.

Sadece pisi pisine yitirdiğimiz 13 canla değil, ihmalkarlığın umarsızlığın "su yüzüne" çıkmasıyla büyüklerin! yaptığı skandal açıklamalarla da... Hatırlarsınız. Sayın başkanımız, ihmal iddialarını şiddetle reddedip - hatta bir spikeri de sorduğu sorudan ötürü canlı yayında azarlayarak - olayı semaviyete ve yağan yağmurun şiddetine bağlamıştı. Kendisi herhangi bir dönüşüm yaşıyor mu bilemem fakat o günden bu yana Samsunluların Kent"SEL" bir dönüşüm yaşadığı kesin.

Hayır kentsel dönüşüm derken hemen herhangi bir yere haşırt diye dikilen binalardan bahsetmiyorum. O kara Temmuz gecesinden beri ruhumuzda yaşanan KentSel dönüşümü kast ediyorum. Hani en ufak bir yağmurda aklımız çıkıyor ya. Tam da işte o duygu. Nasıl çıkmasın ki? Ne zaman normalin biraz üstü miktar yağmur yağsa birer dere yatağına dönüyor Samsun sokakları.

Çok değil bir kaç gün önce yağan kısa süreli yağmurda neler yaşadığımızı gördünüz. Başkan Yezeye golf sevdasına kapılmış gidedursun, Şehrin alt yapı sorunu her yağmurda "ben buradayım ağalar bir yere gitmedim" diye pis pis sırıtıyor.  Uzun lafın kısası bu şehir bir sel felaketini daha kaldıramaz sayın büyükler. Gerekli önlemler alınmadıktan sonra değil Samsunum-1'de uyduruk bir moral yemeği vermek, tüm Samsun'a Şer'itın'da ziyafet çekseniz neye yarar?  Saygılar!

/Emre SEVEN
04.07.2016

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder