1 Mayıs 2013 Çarşamba

Milli Eğitim Bakanı’ndan Beklediklerimiz -III

“Matluba hizmet edecek” bir eğitim istemek,  her insanın ve her vatandaşın hakkı ve görevidir. Millet olarak “matlubumuz” nedir? Mevcut statü ve yasalar  “matlubumuza “ cevap verememiştir.

Eğitim sistemimiz,  Osmanlı’dan devraldığı sorunları çözememiş, bilakis katmerleştirip milletimizi misyonundan uzaklaştırıp belirsiz  “çağdaşlık” vizyonu ile oyalamıştır. Hangi devletin hangi eğitimi, vatandaşını milletinin tarihine, dinine, kutsal değerlerine hatta örf, adet ve geleneklerine düşman olarak yetiştirmiştir? Bunun tek istisnası vardır: O da bizim eğitimimizdir. Din noktasında ise bir de ‘Demirperde’ ülkeleri olarak adlandırılan komünist ülkelerdir.

İkinci Dünya Savaşı sırasında ordunun moralini yükseltmek için komünist ülkelerde kiliseler açılırken;  bizde ise aynı dönemde gazetelerde Peygamberimiz(sav)’in adına bile tahammül edilememiş ve resmi emirnamelerle / yazılarla yasaklanmıştır. Dünyada,  milletinin % 98’inin dinini tehlike olarak gösteren( geçmişte komünist ülkeler hariç)  hangi eğitim sistemi olmuştur?

Alkol tüketiminin, madde bağımlılığının, sigara içiminin ilkokul seviyelerine kadar indiği; boşanmaların yaygınlaştığı,  toplumda her geçen gün şiddetin arttığı, değerlerin aşındığı, sosyal, kültürel ve ekonomik ahlakın dibe yaklaştığı, cezaevlerinin suçlu üretme kampına dönüşmeye meylettiği,  1000 yıl bayraktarlığını yaptığı dininin gereklerini yerine getirmeye çalışanların üzerinde baskının sürdüğü bir ülkede mevcut eğitim sistemi “matluba hizmet “ edemiyor.

Bu eğitim sistemi, bu milletimizin tarihi, dini, örf, adet ve gelenekleriyle; daha doğrusu misyon ve vizyonu ile uyumlu değildir. Milli Eğitimimiz, öncelikle bu milletin tarihi misyonu ve olması gereken vizyonu ile bir barış anlaşması yapması gerekir. Bir ayağı yerelde, bir ayağı ise evrenselde olması gereken bir Milli Eğitim istiyoruz. Bunu bir eğitimci ve vatandaş olarak istiyoruz.

Havada dolaşmıyoruz. Ayaklarımız yerde yürüyoruz. Annesinin ya da anneannesinin kıyafetine, inancına, ahlak ve maneviyatına savaş açan bir evladı ya da torunu yetiştiren bu eğitim sistemi asla “matluba hizmet”  edemez, edemiyor. Vizyonunu Batının kuyruğuna bağlamış bir eğitim sistemi, bizi geleceğe taşıyamaz. Vizyon sahibi olduğuna inandığımız Sayın Milli Eğitim Bakanımız, öncelikle tarihi misyonumuzla barışık evrensel bir vizyonla işe başlamalıdır. Peki, tarihi misyonumuzla barışık biz vizyon nasıl oluşturulabilir? Bunun cevabını arayacağız… Selam ve sevgi ile…

/Mustafa GENÇ
01.05.2013

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder