26 Ağustos 2006 Cumartesi

Samsun’un Marka Yolculuğu –2


Samsun denince akla ne geliyor? Şeklinde anket veya testvari bir soru ile başlıyor yolculuğumuz. Şıklarımızın ilki Samsun’a fersah fersah uzaklarda olanlar için hazırlanmış gibi görünüyor; “ Karadeniz Bölgesi’nde yer alan bir şehir” Diğer şıklara bakıp bir anlam veremeyenler bu ilk şıkkı işaretleyecekler. Biz de onlara, Karadeniz Bölgesi’nde yer alan bu şehirde yaşayanlar olarak Samsun’u anlatmaya/ tanıtmaya çalışacağız. Neyse ki bu bir anket veya test değil, proje sunumu.


Diğer şıkları matruşka gibi birbirinin içine rahatlıkla sokabiliriz; “19 Mayıs”, “Milli Mücadele”, ve  “Atatürk”  Burada, benim de daha önce bir kez yazdığım ana temaya vurgu yapılıyor. Samsun’un marka değeri olabilecekse onun tarihi sürecinden kaynaklanan “kıymetinden” başka bir şeyden olamayacağı temasına.

Samsun, Türkiye için çok sıkça zikredilen “ jeo-stratejik” bir merkez olmadığı veya olamadığı için, iki önemli nehrinin olmasının, deltalarının, barajlarının, santrallerinin, yaylalarının hiç bir kıymeti harbiyesi yoktur. Olamayacaktır.  Olması için bu şehre bir “ülkü Birliği” aşılamak gerekmektedir. Bu aşı elbette 19 Mayıs Ruhudur. Bu ruh ile ayağa kalkmanın yolları aranmalı ve 19 Mayıs’ı markalaştırmanın plan, program ve projeleri yapılmalıdır.

Şunu da belirtmek gerek ki, Samsun’un kaplıca bölgeleri eğer sahip oldukları kıymetin farkına varabilirler ve bu konuda çok ciddi çalışmalar yapabilirlerse kısa bir zaman sosyo-ekonomik ve turistik anlamda Samsun’u bile sollayabilirler.

26.08.2006
/Recep Yazgan 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder