30 Aralık 2016 Cuma

Ortak Akıl


Önümüzdeki hafta içerisinde Zonguldak’ta Basketbol İl karmaları grup maçları yapılacak… Samsun’dan da erkek ve bayanlar olmak üzere iki takım buraya katılacak… Kulüp takımlarında oynayan basketbolculardan oluşacak ili temsil edecek takımlarda yer alacak oyuncular yarın yapılacak seçmelerle belirlenecek…

Buraya kadar her şey normal der gibisiniz, hissediyorum… Normali yazdım, sıra anormal de… Bu sporcuları yetiştiren, bugüne getiren, kulüp ve okul müsabakalarına çıkaran antrenörler dururken, Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü’nün kadrolu, belki de sözleşmeli antrenörü takımların başında tek sorumlu olarak yer alacak… “Armut Piş, Ağzıma Düş” misali…

Kulüp antrenörlerini aut eden, kendi antrenörüne görev veren mantalite ile karşı karşıyayız… Sporcular ve velileri bu durumdan müthiş derece rahatsız… Sporcu gitmek istemiyor, istiyor ki kendi antrenörü olsun başında… Veli göndermek istemiyor, çünkü çocuğunu emanet edeceği antrenörü tanımıyor… Kendi yetiştirdiği sporcularla il karmaları maçlarına gidememenin burukluğunu da yaşayan taraf ise kulüp antrenörleri…

Camianın içerisinde olduğum için, veli, sporcu, antrenör her pencereden dinledim bu konuyu… GSİM’yi dinlemedim, zira icraatları ortada… Bir yanlış var, düzeltilmesi gereken… Kim düzeltecek? Yanlışı yapan, hatalı bir tutum sergileyen taraf olanlar tabi ki…

Erkekleri bilemem, ama bayan takımının Zonguldak grubunu güle oynaya geçip Türkiye Finallerine gideceğine adım gibi eminim… Zira o takım geçen okul bazında iki yıl şeref kürsüsünde yer aldı… Bu yıl da aynı başarıyı elde edebilirler… Ama bu antrenörle değil, kendi antrenörleriyle… Çünkü o çocukları en iyi tanıyan onlar… Bilmem anlatabildim mi?

Yapılacak şeyi kısaca özetleyeyim… Veliler ve antrenörler bir araya gelmeli… Kulüp ve GSİM’in antrenörleri birlikte çalışmalı, guruplara birlikte gitmeleri… Bu durum sporcuların performansına direk etki edecektir… Başarı, zaten kendiliğinden gelir…

/Resul AKÇAY
30.12.2016

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder