11 Şubat 2014 Salı

Şiir Kent Samsun


Şiir denilince son yıllarda Samsun adı öne geçmeye başladı. Sık sık şiir geceleri tertipleniyor. Bu geceler kendi çapında şenliklere dönüşüyor. Önceki akşam Samsun Yazarlar Derneği üyesi arkadaşlarımla birlikte Samsun Eğitim Kültür Derneği (SAMEKDER)in AKM’ de tertiplediği Şiir Dinletisindeydim. Samsunlu 21 Şairin okuduğu 21 Şiiri dinlemenin keyfini çıkardım.  Aynı keyfi salonu dolduran yüzlerce kişinin de yaşadığını sanıyorum.

Şiir dinletisinde gurur duyduğum şairlerden;  Ahmet Ufuk ERKAN, Belgin Bilgin, Birgül BİLGİN, Cihangir DÜLGER, Emin Kazım ŞEN, Ersin Erge, Esin YİĞİT ERDOĞAN, Gökmen ÇEBİTÜRK, Halistin KUKUL, Halil İbrahim ALPEREN, İsmail BAŞARAN, Kazım MEMİÇ,  Kenan YAVUZARSLAN, Mehmet YILMAZ, Nadi MACİT, Nesli KOCA, Osman KARA, Sabri SEMİZ, Sadi SUBAŞI, Sedat ERDİŞ, Uğur DEDE ve Zekeriya ÇAVUŞOĞLU’ na teşekkür ediyorum. Ayrıca Türk Halk Müziği Koro Şefi Fikret DAMAR ve saz arkadaşlarının katkıları unutulur gibi değildi.

Seçkin bir dinleyici topluluğu vardı. Tiyatro seyircisi, Şiir dinleyicisi deyip de geçmeyin. Yani Tiyatro seyretmekte, şiir dinlemekte ayrı bir sanattır demek istiyorum. Son zamanlarda Samsun isminin önüne Sağlık Kent, Spor kent gibi bazı takılar eklenmeye başladı. Ben de bunlardan cesaret bularak ‘Şiir Kent’ demek istiyorum. Tabi bunu söylerken bir sorumluluğu da beraberinde getirdiğine inanıyorum.

Anlayacağınız gibi bu sorumlulukta isme yakışır faaliyetlerin gerçekleştirilmesiyle yerine getirilecektir.  Bundan sonra Samsunluların kendilerini yönetenlere karşı şiir gibi bir kent istiyoruz demeyi ihmal etmeyeceklerini sanıyorum. Kültür kent demiyorum. O çok daha ayrı bir mana ifade eder. Ki bu saydıklarımızın tamamını içine alır. Aynı zamanda sporun, sağlığın, şiirin… Bir kültür olduğunu unutmamak gerekmez mi?

Şiire gönül vermekle birlikte taşın altına elini koyan emektarları unutmuyorum. Zamanı gelince onların isimlerini de tek tek yazacağım. Şiir hayatın kendisidir. İçerisinde şiir olmayan gönüller içinde suyu olmayan dağlara benzerler. Dağlar ne kadar yüksek olurlarsa olsunlar onların içinde akıp giden sular can damarlarıdır.

Onlar için çok şey ifade ederler. Herkes şiir anlamaz denilir fakat şiir de herkesten anlamaz. Onun anladığı ruhlar derin, kalpler ince olur. Şiir öyle derin, ince ve öylesine de yüksek olmayan ruhlarda dolaşmaz. Eğer bunlara girecek olursak söz uzar gider. Şiir dinletisi için Samekder Başkanı Mustafa Koldere ve dinletinin Sanat Yönetmeni Uğur Dede’ye tekrar teşekkür ediyorum.

Şairler, şiirler velhasıl her şey çok güzeldi. Ve geceye katılan dinleyicilerin nezaket ve zarafeti daha da güzeldi.  Tekrarında buluşmak üzere.  Yeni çalışmalarınız için şimdiden kolay gelsin diyorum.

/Ahmet SEVEN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder