11 Şubat 2014 Salı

Samsun’un Sokakları


Canik Belediyesi’ndeki görevini bırakan Şerif Mırık, İlkadım Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler ile Basından sorumlu Başkan Danışmanı görevine başladı.  Görevinde başarılar diledikten sonra devam edelim. Geçenlerde bu sütunlarda İlkadım’da bazı sokakların çöp içinde olduğuna dikkat çekmiştim. Dün bir de baktım ki Belediyenin bir arozözü ile görevliler girmişler sokaklara yıkıyorlar. Yıkanan yerler tertemiz oluyor.

Bu temizlik karşısında insanın yerlere çöp atası gelmiyor. Demek ki sokaklar, vatandaş çöp atmazsa temiz kalacak. Ancak bu iş karşılıklıdır sanırım. Vatandaş ne kadar temiz tutarsa Belediye de o kadar temizliğe önem vermeli. Yani siz istediğiniz kadar temizlik araçları alın, istediğiniz kadar kampanya yapın, işin denetimini de sürdürmek zorundasınız.

Peki Samsun’da sadece İlkadım’da mı sokaklar çöp içinde veya zamanında temizlenmiyor ya da vatandaş sadece burayı mı kirletiyor? Elbette hayır. Samsun’daki tüm belediyeler bu konuda üzerlerine düşen görevi yerine getirmelidir.

 YILBAŞI VE PROGRAMLARI
Yeni yıl gelirken vatandaşın bir bölümünün beklediği gece yılbaşı gecesi. Nereye gidip de eğleneceğiz diye birbirlerine soranlara tanık oluyorum. Bana sorarsanız ben “Divan’da” yeni yıla girmeyi hedefliyorum. Ancak eğlence yerlerindeki rezervasyonlar da tamamlanmış gibi. Bu eğlence yerlerinden birisi de Samsunum Bir Gemisi sanırım. Bir dostum arayıp “Bu geminin benim olduğunu yazıp durdunuz madem benim ben yılbaşı gecesi programda yer alacakları istemiyorum birader” dedi. Sahi bu gemide yılbaşı gecesi kim sahne alacak ve sahne almasının ne gibi bir sakıncası olabilir ki?

HALK EKMEK GECİKİYOR
İlkadım Belediye Başkanı Necattin Demirtaş Halk Ekmek Fabrikası’nda basın mensuplarına açıklama yaparken tesisisin Aralık ayı içerisinde hizmete gireceğini dile getirmişti. Evdeki hesap sanırım çarşıya uymadı ve açılış gecikti. Bu nedenle de Samsun halkı ucuz ekmekle tanışamadı henüz. Sanırım Ocak ayı içerisinde bu açılış gerçekleştirilecek. Halk Ekmek Samsun’un çeşitli noktalarında satışa sunulacak. Bu noktaların yeni açılacak büfeler olmaması gerekir. Hele de bu büfeler kaldırımların üzerine asla konulmamalıdır, çünkü örnek teşkil eder. Belediye kendi büfelerini kaldırımların üzerine koyarsa vatandaşın bu kaldırımların üzerine büfe koymasını nasıl önleyebilir?
Gerçi bal tutan parmağını yalar derler ya…

YAŞ KESEN BAŞ KESMİŞ SAYILIR
Kilise kavşağının yanında Eski Havalimanı’nın yolunun başlangıç noktasında bir park var. İçinde bir büfesi ve oturma yerleri olan bir park. Bu parkta yaklaşık 25 – 30 yıllık da bir ağaç var. Daha doğrusu, bir ağaç vardı. Bu ağaç şimdi yok orada iki dakika içinde kesilivermiş. Belediyeden görevliler gelmiş ve ağacı indirivermişler. Görenler “Neden kesiyorsunuz” diye sormuş. Aldıkları cevap “Buraya büfe koyacağız” şeklinde olmuş. Büfeler kaldırımlara konulmasın tamam da parklardaki ağaçlar da kesilip yerlerine büfeler oturtulmasın değil mi? Yaş kesen baş keser derler. Sahi nerede bu kentin çevrecileri? Ağaçlar kesilirken neredeler?

/İsmail BAŞARAN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder