11 Şubat 2014 Salı

Samsun Sempozyumu

13/16 Ekim 2011 tarihleri arasında Samsun Valiliği, Samsun Büyükşehir Belediyesi ve Ondokuz Mayıs Üniversitesi işbirliğinde düzenlenen sempozyum bugün başlıyor. Sadece Samsunluların değil ülkemizin de önemsediğine inandığım bu sempozyum bir şanstır. Önemli bir fırsattır. Bugünün bilgi ve birikimini gelecek nesillere aktarma açısından bir tarih yazılımıdır. Oldukça zengin bir katılımla gerçekleşiyor olmasına sevindim.

Sempozyum düzenlemek öyle kolay bir iş değil. Bunu biliyorum. Emek istediği kadar birikim de istiyor. Bu anlamda ilgili kurumların kendi üzerlerine düşen bu görevi yerine getirmekten büyük mutluluk duyduklarına inanıyorum.  Çünkü bilgi adına onurdur.

Başta söylemek gerekirse bu sempozyumun temel amacı, Samsun ve yöresi ile ilgili her türlü toplumsal, kültürel, ekonomik, coğrafi ve çevresel konuların bilimsel bir ortamda tartışılarak, kayıt altına alınmasını ve sonraki kuşaklara aktarılmasını sağlamak.
Ve devamında… Samsun Valiliği, Samsun Büyükşehir Belediyesi ve Ondokuz Mayıs Üniversitesi işbirliğinde düzenlenen bu etkinliği, şehrimizin her türlü sorunlarının tartışıldığı, bilimsel çözüm yollarının arandığı bir bilgi şölenine dönüştürmektir. Ulaşılacak bilgi birikimi, bildiri tam metinleri kitabında yayımlanacaktır. Bu sayede Samsun ve yöresiyle ilgili yapılacak her türlü araştırma çalışmalarında ve üretilecek politikalarda başvurulacak temel bir bilimsel kaynak eser oluşturulacaktır.

Biz buna başucu eserleri diyoruz. Yani elinizin altındaki kitap. Az önce de ifade ettim.Büyük fedakârlık istiyor. Böylesine derin çalışmaların yer aldığı sempozyumu takip etmekte bir o kadar şanstır. Bunu kaçırmamak gerekir. Dağların bile bulunduğu yere kazıklarla çakıldığı söylenir. Yoksa akıp giderlerdi. Dünya da bilgi ile çakılıdır. Onu elde etmek için bilgiye ihtiyaç vardır. Ve Samsuna gelince…işte bu bilgilerle gelecekte varlığını sürdürecektir. Gelecek adına yarınlar adına önemsiyorum.

Sempozyuma emek verenleri, katılımcıları takipçilerini ve dahası gönül verenleri tek tek kutluyorum. Ayrıca sempozyum vesilesiyle Samsuna gelen araştırmacı, yazar, bilim ve fikir adamlarına da hoş geldiniz diyorum. Tekrar hayırlı olsun.
/Ahmet SEVEN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder