10 Şubat 2014 Pazartesi

Protokol Camii’nde ‘Son Durum’

"Protokol Camii ve Bizler" başlıklı yazımın ardından kaldığımız yerden devam etmek zorunda kalıyorum. Bizleri bu zorunluluğa iten Milli Eğitim Müdürlüğü'nün Protokol Camii’nin yapılacağı yerde 48 yıldır eğitim öğretim faaliyetlerine devam eden Tarım Meslek Lisesi'nin Tekkeköy Gelemen mevkisinde bulunan eski Yatılı Bölge Okulu Binasına Taşınması talimatını vermesi.

Konuyla ilgili Bölge İdare Mahkemesi'nde dava süreci devam ederken; yangından mal kaçırırcasına acele edilmesi kimin fikridir bilinmez. Ama yine de yeni Milli Eğitim Müdürü'nün devreye girmesi ve nihayetinde taşınmanın "ertelenmesi" kararıyla doğru bir adım atılmış, yapılması gereken yapılmıştır.

 Şimdi yargı kararını bekleyeceğiz. Ancak Sayın Samsun Valisi'nin açıklamasındaki bir hususu şimdiden kamuoyunun dikkatine sunmak isterim. Sayın Vali, konuyla ilgili yaptığı açıklamada "Tarım Meslek Lisesi için verilen tahliye kararının ertelendiğini ve öğrencilerin mağdur edilmeyeceğini..." söylerken ardından  " mevcut arazinin Diyanet İşleri Başkanlığı'na devrinin yapıldığını, öğrencilerin mağdur olmaması için okulun taşınmasını eğitim yılı sonuna ertelediklerini, ancak devir işlemi gerçekleştiği için yıl sonunda okulun taşınmasını gerçekleştireceklerini " ifade ediyor.

Sayın Vali "Mahkemenin iptal kararı da olsa  okulu buradan taşıyacağız" demek istiyor. Gerekçesini de bahsi geçen arazinin Milli Eğitim Bakanlığı'ndan Diyanet İşleri Başkanlığı'na devredilmesine dayandırıyor. Peki, mahkeme imar değişikliğinin iptaline karar verirse ne olur? Konuyu sorduğum uzmanların ortak görüşü;" bu durumda arazinin imar tahsisi olmayan hazine arazisi olarak kalacağı." O zaman, bu arazinin üzerinde kırk sekiz yıllık geçmişi olan, halen burada faaliyet gösteren ve donanımlı bir yerleşkeye sahip olan Tarım Meslek Lisesi'ne yeniden tahsis edilmesi gerekmez mi?   

Öğrencilerin mağduriyetlerini kalıcı olarak gidermenin yegane yolu da bu olur sanırım.

Görüldüğü üzere seçenekler hala var.

Ve Sayın Vali'nin ifade ettiği  "...devir işlemi gerçekleştiği için yıl sonunda okulun taşınmasını gerçekleştirecekleri..." şeklinde bir kesinlik ise en azından dava süreci devam ederken şimdilik görünmemektedir.

/Dr.Murat ERKAN
10.02.2014

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder