13 Şubat 2014 Perşembe

Kozluk'tan Terme'ye Bir Bakış...

"Emekli olsam nasıl bir yerde yaşarım?" Hiç bu soruyu sormadım kendime, emeklilik ile ilgili şüphelerim var çünkü... Ama dün biraz düşündüm... Nasıl bir yer isterdim diye... Mesela, yolları geniş, etrafı ağaçlıklı, yemyeşil caddeleri olan... Kocaman bir amfi tiyatrosu, içinde çocukların oyun oynayabilecekleri bir alanı bulunan... Hobilerimi rahatlıkla yapabileceğim, bağ bahçe işleri ile uğraşabileceğim küçücük de olsa bir toprak parçasına sahip... Spor yapabileceğim, kış da olsa yaz da olsa faydalanabileceğim bir spor salonu olan...  Temiz sokaklar... Rahat ulaşım... Vesaire vesaire...

Bu soruyu kendisine soran bir isim var Samsun'da... Kozluk Belediye Başkanı ve AK Parti Terme Belediye Başkan Adayı Sayın Şenol Kul... Dün, Terme'de seçim çalışmaları esnasında sohbet etme şansımız oldu kendisiyle... Sayın Kul, seçimi kazandığı taktirde yapacağı çalışmaları, planlarını anlattı… Çok önemli ve ses getirecek işleri var... Aynı zamanda, Kozluk'ta hayata geçirdiklerinden bahsetti... Ben de üşenmedim, kalktım Başkan'ın anlattıklarını yerinde görmek için Kozluk'u baştan aşağı gezdim...

Önce yollarına, ardından park ve bahçelerine, spor komplekslerine tek tek baktım... Açıkçası, bir belde belediyesinin boyunu aşan işlere imza atmış kendisi... Bunda, vizyonunun sağlam olması, üniversite geçmişi, hocalık kariyeri ve en önemlisi de 51 ülkeyi gezmiş iyi bir turizmci olmasının faydası çok... Sayın Kul, Kozluk için gelecek 20 yılı planlamış...

Ama ne yazık ki, beldelerin kapanması ile bir çok projesinin planlamasını da değiştirmek zorunda kalmış... Örneğin hobi bahçeleri çalışması benim çok hoşuma gitti ancak çalışmalar başlamadan durmuş... Umarım bunu Terme'de hayata geçirir... Ayrıca, kendi tabiriyle, "Ben emekli olsam Kozluk'ta yaşasam, nasıl bir yer olsun isterdim" diye hep kendisine sormuş... Bu soruyu daraltmamış, yaptığı her işte halka danışmış... Mesela belediye binasının hemen arkasına yapılan 21 bin 500 metrekarelik meydan için öğrencilerden, Kozluk halkından görüş ve önerilerini almış... Kozluk'u bir belde olmaktan çıkarmış... Adeta, saklı bir cennete çevirmiş...

Bu anlamda Sayın Kul, Terme'deki çalışmalarını gönül rahatlığıyla, büyük bir destek ile yürütüyor... Terme'de en çok konuşulan isim kendisi... Esnaftan dolmuşçusuna, bankacısından çiftçisine tüm Terme'nin mutabık olduğu ve desteklediği bir isim... Umarım Sayın Kul, seçim yarışında hedeflediklerine ulaşır ve Terme'yi; Kozluk örneğinde olduğu gibi kabuğundan sıyırıp, Karadeniz'in önemli bir merkezi haline getirir... Çünkü, bu özgüven ve inanç kendisinde fazlasıyla mevcut...

/Miraç ÖZTÜRK
13 Şubat 2014

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder