İmam-Hatip okulları, Türkiye’nin ortak
paydası olup mevcut yapıda son manevi kalelerdir. Bu okulların önemli
misyonlarından biri , burada okuyan çocuklarımıza akranlarına ve topluma rol
model olma özelliği kazandırmalarıdır. Davamız, aslında İmam-Hatip davası
değil, din eğitimi ve öğretimi davasıdır. İmam-Hatip okullarındaki din eğitimi
ve öğretimi yetersiz olsa bile diğer okullardan daha iyi bir konumdadır. Bu
okulları önemsememiz de bundan dolayıdır. “Bir şeyin tamamı elde edilemezse,
elde edilebileceği ile yetinme” kuralı gereği, bu okulları önemsiyoruz.
Bunun için de gelecekte bu okulların
önüne çıkması muhtemel tehlikeleri yetkililerle ve halkımızla paylaşmak
istiyoruz:
Her şeyden önce bu okullarda okuyan
öğrencilerimize misyon ve vizyon kazandıracak vizyoner meslek dersleri
öğretmenlerine acilen ihtiyaç vardır. İlahiyat fakülteleri, geç kaldıkları bu alandaki boşluğu, “Meslek
Dersleri Öğretmeni Yetiştirme Bölümü” ile acilen doldurmalıdır.
Bazı siyasilerimiz ve bürokratlarımız
bu okullara siyasi gözle bakmaktadır. Yerel bürokrasideki bazı direnişlerin
nedeni de bu yanlış bakış açısı olmaktadır. Bu bakış açısının son derece yanlış
ve tehlikeli olduğunu düşünüyoruz.
Bu okulların önemli misyonlarından
birisi de burada okuyan çocuklarımıza, akranlarına ve topluma rol model olma
özelliği kazandırmalarıdır. Bu özellik, milletimizin geleceğini doğrudan
etkileyecektir. Bu nedenledir ki, İmam-Hatip okulları her siyasi görüş sahibi
için önemli olup milletimizin ortak paydasıdır. Çünkü bu okullar, Türkiye’deki
din eğitimini, “merdiven altı” eğitimden ve din tüccarlarından da
kurtarmaktadır.
Bu memleket bizim, yerin altında yatan
milyonlarca kefensiz de bizim atalarımız. Gelecek iktidarlara yatırım pahasına
bu okullara karşı siyasi gözlük, bazen insanın gözünü kör edebilir.
“Dün gitti, bugün var, yarın yoktur”
sözünü unutmayalım. Bu okullara kem gözle bakanların gözlerinin hep kör
olduğunu unutmayalım. İnanmayanlar tarihin çöp sepetine bakabilirler.
Selam ve sevgi ile…
/Mustafa
GENÇ
12.02.2014
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder