14 Şubat 2014 Cuma

Yol Haritası Programı

Yıl 1999.  Aralık ayı. Kanal S Televizyonunda başladığımız kültür sanat turizm ağırlıklı programımız bugüne kadar geldi. Programın adı “yel değirmeni”ydi. Hatırlıyorum da o günden bugüne neler gelip geçmemiş ki… Hem de ardında yüzlerce arşiv değerinde eserler bırakarak… Samsun Yazarlar Derneği 2005 de kurulunca bu program derneğimizin bir faaliyeti olarak devam etti. Dile kolay 11 yıl geçmiş. Hem de aralıksız. Eğer izleyenlerimiz sahip çıkmasaydı kendinden bir program olarak görmeseydi bugüne kadar gelebilir miydi?  Sanmam.

Yıl 2011. Kanal S Televizyonunda yeni yayın dönemi başlıyor. Geçen yıl değişen program adıyla yani “Yol Haritası” ismiyle yola devam diyoruz. Önceki yıllarda olduğu gibi programımızda yine Kültür-Sanat –Eğitim-Aktüalite- Turizm- Tanıtım-Ekonomi ve Sosyal konuları öne çıkacak. “Yol Haritası” Benim de Söyleyecek Sözüm var diyenlerin programı olacak. İnsanın söyleyecek sözünün olması çok anlamlı. Ancak bunu zamanında ve yerinde söylerse hedefine ulaşabiliyor. Tıpkı atılan gül veya ok gibi. İnsanın olmadığı yerde başka ne olabilir ki? İnsan varsa vatan var devlet var insan var hayat var… Yoksa yok.

Edebalı “İnsanı yaşat ki devlet yaşasın” derken bu haklılığını ortaya koymuş olmuyor mu? Bu yüzden katılımcı demokrasilerde çok sesliliğe önem veriliyor. Zira sessizlik ürkütücüdür. Sessizlik diktatörlerin marşıdır. Atalarımız sessiz akan suların tehlikeli olduğunu söylemişlerdir. Belki patlama noktasıdır. Dikkat edin bütün felaketler korkunç sessizliklerden sonra gelmiştir. İşte bu anlamda insanların düşünceleri önemlidir. Ortak akıl sesli düşünenlerin birleştiği noktadır. Bu yüzden ekranları önemsiyorum. Oraları esasen halkın kürsüleri olarak görüyorum. Böyle görülmesini de istiyorum. Benim ekranım diyebilecekleri vatandaşın derdinin konuşulduğu program ve ekranların sayılarının çoğalması temennimizdir.

İşte bu duygular içerisin de yeni yayın dönemimizde bu ihtiyaca cevap verme kaygısıyla her Çarşamba saat 20.00 ile 22.00 saatleri arasında izleyenlerimizin karşısında olacağız. Yılların verdiği birikim, sevgi ve saygı ile… Bugüne kadar gösterilen teveccühün bundan sonrada sürdürülmesi dileğiyle… Bugüne kadar biz hiç sizden ayrı olmadı bundan sonra da öyle… İşte bu anlayışla bize iyi programlar, size de iyi seyirler diyorum.
/Ahmet SEVEN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder