14 Şubat 2014 Cuma

Spor Kenti Samsun

Tekkeköy’de yapılacak olan 7 bin 500 Kişilik Spor Salonu ve Kongre Merkezi'nin temel atma töreni Gençlik ve Spor Bakanı Sn. Suat Kılıç’ın katılımıyla gerçekleşti.  Gerek protokol gerekse vatandaşın yoğun katılımının olduğu törendeydim. Törene davetten tutunda, tören alanına gidiş ve giri olsun, hatta tören alanına varıncaya kadar her şey öylesine titizlikle düzenlenmişti ki… Ben bunu yapılan işe verilen ciddiyetin göstergesi olarak yorumluyorum.  Kuşkusuz bu Sn. Bakanın şahsından da kaynaklanıyor. Çünkü tanıdığım Sn. Kılıç’ın işine düşkün, şartlar ne olursa olsun başarmaya çalışan, disiplinli bir kişiliği vardır.  Yanı başımdaki tanıdığımdan işittiğim işte bakan dediğin böyle olur sözü bunun haklı ifadesidir.

Samsun için Sağlık Kenti denildi. Doğruydu. Turizm Kenti deniliyor olabilir. Şimdide Samsun için sıkça tekrarlanan bir söz var Spor Kenti. Evet inanıyorum. Eğer Gençlik ve Spor Bakanı Sn. Suat Kılıç olmasaydı inanmam biraz zor olacaktı. Hatta geçin bunları diyebilecektim. Fakat şimdi öyle değil. Adım gibi biliyor ve inanıyorum. Samsun Spor Kenti olacaktır. Hele bunun sözünü Sn. Kılıç vermişse.
Kendi değerlerimize sahip çıkmalı ve değerini bilmeliyiz. Dahası sahip çıkmış olmalıyız. Bütün yöneticiler elbette bizimdir. Ancak kendi şehrimizden olunca daha coşkulu daha heyecanlı oluyor.

Sn. Bakan Samsun Şehir stadından da söz etti. Adı Samsun Stadı olacak. Samsun Stadı, yani Stadyum Samsun. Tam yerinde bir isim. Şehirlere yapılan tesisler öncelikle o şehrin ismiyle anılmalı. Biz bu güne kadar neden Samsun ismini vermekten kaçmış, kaçınmışız anlamış değilim. Elbette bazı tarihler önemlidir. Tamamda o tarihler, o başarılı anlar, günler bu şehirde gerçekleşmemiş midir? Buna bu şehrin insanı güç ve destek vermemiş midir? Peki, daha neyi tartışıyoruz? Ne güzel işte Samsun Spor salonu, Samsun Spor Merkezi, Samsun Şehir Stadı, Samsun Kültür Merkezi, Samsun Hastanesi…  Bu ifadeler alkışlanır. Alkışlanmalıdır da..

Bu şehir idarecisiyle, idarecisi de ilgilisiyle vatandaşıyla uyum içerisinde hareket ederse başarıyı yakalamak hiç de hayal değildir. Spor Kenti Samsun… Ve Gençlik ve Spor Bakanı Suat Kılıç. Üstelik en genç bakan.

Bir şey daha var… Yeni kurulan bu bakanlığın ilk bakanı. Samsunlu… Yapılan her güzel işte olduğu gibi bu güzel ve anlamlı törenden de gurur duydum. Samsun’a Samsunlulara ve ülkemize hayırlı olsun diyorum.
/Ahmet SEVEN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder