13 Mayıs 2013 Pazartesi

Samsun Gelişiyor Ve Dönüşüyor Mu?

"Samsun gelişiyor ve dönüşüyor" demiş Vali Bey. Feshane’ deki Samsun Günlerine katıldığı gün söylemiş bu sözü Vali Hüseyin Aksoy.  İlk bakışta bu söz heyecan verici geliyor. Ve fakatSamsun gerçekten gelişiyor ve dönüşüyor mu? Benim ciddi şüphelerim var. Şüphe duymak konusunda da haklı nedenlerim olduğunu düşünüyorum..  İki otel ve bir AVM’ nin Samsun’a yapılmasıysa gelişimin ve değişimin dayanağı. Buna itirazım olur benim.

Vali Bey’ in bu sözü bize moral vermek için söylediğini düşünüyorum. Pek güzel söz. İtiraf edeyim hoşuma da gitti aslında. Gururum okşandı her Samsunlu gibi. Eleştirim Vali Hüseyin Aksoy’a değil. Onun söyledikleri de değil. Zinhar muradım Vali’ yi eleştirmek değil benim.  Gerçekle yüzleşmek ve bunları sizinle paylaşmaktır asıl amacım. Rakamlar farklı söylüyor zira.

 İllerin Sosyo Ekonomik Gelişmişlik Düzeyini gösteren rakamlar, Samsun’ un 33. Sırada olduğunu söylüyor. Bu durumun değişeceğine dair bir işaret de yok henüz.  Değişim, 2 otel ve bir AVM  ile olmaz. Sanayimiz mi gelişti bizim. OSB’ deki fabrika sayısı henüz 52. Gıda OSB’ de kurulacak fabrika sayısı ise 25 olacak. Gaziantep’ teydik 10 gün önce 6. OSB’ yı kuruyorlar. Ve faal dudumdaki fabrika sayısının 640 olduğunu öğrendim. Bizim ihracatımız 400 Milyon Dolar seviyesinde Gaziantep ise bizi yaklaşık 15’e katlamış ve 5 Milyar Dolara ulaşmış bu ilin ihracatı.

Bizim alışveriş yaptığımız 2 caddemiz var epi topu. Gaziantep’ te en az 10 cadde gördüğümü söyleyebilirim alışveriş yapılan. AVM ve markalı otel sayısını söylemeyeceğim. Aristo mantığındaki gibi, ‘’Biber acıdır, gerçek te acıdır. Öyleyse gerçek biberdir’’ gibi bir şey bu. Moral vermek iyidir ama gelişmek ve değişmek için daha çok yol almamız gerektiğidir asıl olan.

/Ragıp GÖKER
13 Mayıs 2013

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder