23 Mayıs 2013 Perşembe

Milli Eğitim Bakanı’ndan Beklediklerimiz-VII

Bilindiği gibi eğitim şekillenmek ya da şekillendirmektir. “Milli Eğitim” denilince, bir milletin bulunduğu noktadan itibaren topyekün alacağı şekil demektir. Merhum N.Topçu, “millet eğitimi takip eder” demiştir. Eğitim, bir milletin başına yağan sağanak yağmurdur. Bu yağmur diriltici olabileceği gibi öldürücü de olabilir. Yağmur bazen afet, bazen de hayat getirir. Eğitim sağanağının hangisinin hayat, hangisinin afet getireceğinin kararını milletin tarihi verir. Bu karar,  Milli Eğitim’in vizyonuna yerleştirilecek iki önemli bileşenden biri olmalıdır. Sn. Milli Eğitim Bakanı’ndan en büyük beklentimiz budur.

Vizyon çekirdeğimize, “Batıyı ve Batılılaşmayı” koyarsak neslimizi, geleceğimizi köleleştirir ve sömürgeleştiririz. Bir milletin vizyonu, başka bir milletle özdeşleşme olmamalıdır. Bu bir sinsi cinayettir. Uzun vadede milleti Batının kültür ve inanç potasında eritip yok etmektir. “Bir Batı” devleti, “Doğululaşmayı, İslamlaşmayı”  eğitiminin vizyonu haline getirdiği” görülmez.

Bizler, “Batılılaşmayı” koyarsak aynı zamanda “Hristiyanlaşmayı” da zımnen koymuş oluruz. Nitekim geçmişte bu cinayete teşebbüs edilmiştir. Bu durum aziz milletimizin 1000 yıllık tarihi ile savaşmak;  milletin,  yürümekte olduğu raydan çıkarılması, inancı ve değerleriyle yeni bir millet meydana getirme  anlamına gelir. Böyle bir anlayış, topluma barış ve huzur değil, kavga ve kaos meydana  getirir.

Eğitimimiz bu ikilemi hazmedecek durumda değildir. Yolun sonuna gelmiş bulunmaktadır. Bu noktada acilen uzanacak bir ele ihtiyaç vardır. Dede, baba ve çocuklar arasında açılmış bulunan makas istiap haddinin üzerindedir.

Şimdi Sn. Bakanımızdan bu çekirdek ideolojinin belirlenip yerleştirilmesi için kendi çapında üzerine düşeni yapmasını istiyoruz. Tarihe geçmesinin başka yolu yoktur. Öte dünyasını da kurtarmanın başkaca yolu yoktur. Selam ve sevgi ile…

/Mustafa GENÇ
23.05.2013

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder