31 Mayıs 2013 Cuma

Kamu Hastaneler Birliği -1

Bilindiği gibi ülke genelinde sağlıkta revizyona gidilip Kamu hastaneler birliği oluşturuldu. Uygulamayla kamuya hizmet ve bu hizmetin en iyi şartlarda sürdürülebilmesi, bu yapılırken de hasta ve çalışan memnuniyetinin daha da yükseltilmesinin amaçlandığını söylendi. Ancak Samsun’da işler vatandaş için hiçte öyle değil maalesef. Şimdi sizlere vatandaş Mahmut Erdoğan’ın başına gelenleri, ardından da Basın mensubu olan Mahmut Erdoğan’ın başına gelenleri aktaracağım. Bundan tam 15 gün önce vatandaş Mahmut olarak Eğitim ve Araştırma Hastanesine gittim. Bir sağlık sorunu nedeni ile. Doktor bey bana hızlı ve acil sonuca gitmek için Beyin Anjiyografisi filmi çektirmeme ve neticeye bakmamız gerektiğini söyledi. Hemen filmin çekileceği yere gittim. Bana bir reçete verilerek 04.04.2013 günü sabah aç karnına 09.00 da hazır olmam söylendi.

O gün aynen söylendiği gibi 08.30 da film yerinde idi vatandaş Mahmut. Ben sıra beklerken benden sonra gelenler eğer hastanede öyle ya da böyle bir tanıdığı olanların vatandaş Mahmut ve diğer vatandaşlarımızın sıralarına bakılmaksızın. Bizlerden önce alındılar içeri. Önce bir ambulans şoförü getirdi tanıdıklarını ve hiç sıra beklemeden alınıverdi içeri. Ardından giydiği üniformadan da anlaşılan bir hastane çalışanının tanıdığı vb. bu arada benimle birlikte bekleyenlerin arasında hastanede yatan vatandaşlarda vardı. Ben hastanede yatan vatandaşlarımıza öncelik verilmesini tercih ederdim. Ama onlarda benim gibi sıradan vatandaş. Bekleyeceksin kardeşim. Torpilin ya da tanıdığın yok ki.

Saat sanırım 11.00 gibi filmimi çektiler. Bana sonucumu 10 gün sonra alabileceğim söylendi. Bu tarz filmlerin sonucu için 10 günlük bekleme süresi makul bir süre. 10 gün sonra sonucumu almaya gittiğimde sonucumun çıkmadığını ve iki ay sonra sonucumun çıkacağını öğrendim. Nedenini sorduğumda aldığım yanıt geçen ay çekilen filmlerin sonuçları yeni çıkıyor siz iki ay sonra geleceksiniz sonucunuza almaya. Tek doktor yazıyor sonuçları dendi. Bende eğer önemli bir hastalığım varsa ve erken bir teşhis gerekiyorsa ilk muayenemden şu ana kadar 15 gün süre geçti iki ay sonra yaklaşık 2.5 ay geçmiş olacak ve ben belki de erken teşhis olmadığı için ölürsem bunun sorumlusu kim olacak deyip, teşekkür ederek ayrıldım personelin yanından.

Sonrasında sıradan bir vatandaş gibi hakkımı aramak için idareye yöneldim. Bana bu konuyu Dursun Bey’le görüş dediler. İdarede Dursun Bey’in özel kalemi çıktı karşıma konuyu anlatıp Dursun Bey’le görüşmek istediğimi söyledim. Fakat Dursun Bey’in toplantıda olduğunu toplantının uzun süreceği belirtildi.

Bütün bunlar vatandaş Mahmut’un başına gelenler. Şimdi basın mensubu Mahmut’un yaşadıkları; özel kalemdeki hanımefendiye kendimi tanıttım Kanal S televizyonu Yönetim Kurulu Başkanı ve Olay Gazetesi İcra kurulu Başkanı olduğumu. Bu konuyu köşe yazımda yazacağımı. Tek taraflı bir yazı olmasın eğer Dursun Bey bu konuda bilgi vermek isterse yazımda bunu da belirteceğimi söyledim.

Hanımefendi az önce toplantısı uzun sürecek olan Dursun Bey’in yanına gitti ve kendisinin beni beklediğini söyledi. Odasına gittim, daha derdimi anlatmadan çay ikram edildi sonucumu almam içinde pazartesi öğlenden sonra gelmem söylendi. Ancak ben orada sadece kendi çekindiğim filmimi vatandaşlarımızdan 2,5 ay önce almak için gelmediğimi. Bir film için 10 günlük beklemenin normal fakat 2,5 ayın çok uzun olduğunu vatandaşlarımızın bu süre zarfında teşhislerinde geç kalınabileceğini belirttim. Dursun Bey bana insan yetersizliğinden bahsetse de bunun bir mazeret olamayacağını belirttim.

Neticeye gelecek olursak. Vatandaşlarımızın ve vatandaş Mahmut ERDOĞAN’ın 2,5 ay sonra alacağı bir filmi Basın mensubu Mahmut ERDOĞAN iki günde alıyor. Şimdi bugün öğlenden sonra ben filmimi alacakmışım. Vatandaşlarımız ise 2,5 ay sonra. Eğer benim güzel ülkemde ben sade bir vatandaş olarak işlerimi zamanında halledemiyorsam neden Kamu Hastaneler Birliği oluşturuldu. Bu arada Dursun Bey’in yanından ayrıldıktan hemen sonra özel bir hastanemize gidip aynı filmi çektirdim. 30 dakika sonra da sonucumu aldım. Acaba kamu hastaneler birliği vatandaşın özel hastanelere gitmesini mi istiyor da sonuçlar 2 ay sonra veriliyor?  3 hususu çok merak ediyorum

1 -Şimdi bu yazımı Sağlık Bakanlığına da gönderiyorum. Bakanlık ne diyecek bu konuda, merak ediyorum.

2-  04.04.2013 günü benimle birlikte aynı filmi çekilen vatandaşlarımız sonuçlarını ne zaman alacak onu çok merak ediyorum.

3 - Birde Kamu Hastaneler Birliği Genel Sekreterimiz ne iş yapar onu merak ediyorum.

/Mahmut ERDOĞAN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder