Samsun halkının
İmam-Hatip okullarına olan olumlu ilgisinin, bürokraside yeterli derecede karşılık bulduğu
söylenemez. Mevcut İmam- Hatip ortaokullarında sınıf bazındaki öğrenci yoğunluğu, aynı bölgedeki ortaokullara
göre yaklaşık % 30 daha fazladır. Bu
durum devam ederse; 2014-2015 eğitim ve öğretim yılında yoğunluk daha da
artacak , hatta kayıt için giden öğrenci geri dönmek zorunda kalabilecektir. Örneğin,
Atakum’da bulunan İmam-Hatip ortaokulu ikili öğretim yapmaktadır. Canik’te
bulunan İmam-Hatip ortaokulu ise tam kapasite ile eğitim öğretim hizmeti
vermektedir. İlkadım’ın ise bunlardan
farkı yoktur.
Sivil toplum kuruluşlarınca önerilen bazı çözümler, henüz bir sorun olarak ortada
durmaktadır. Türkiye’de şartlar oluştuğunda velilerin İmam-Hatip ortaokuluna
öğrencilerini gönderme oranı % 30 dolaylarında olmaktadır. Bakanlığın, “çocukların en yakın bir
yerde öğrenimlerini sürdürmeleri
gerektiği” noktasındaki genelgesi de gözönünde bulundurulduğunda vatandaşımızın bu doğrultudaki taleplerini
karşılamak genelde devletin, yerelde ise ilgili bürokrasinin önemli eğitim
görevidir .
Konuya
yalnız İmam-Hatip açısından bakmıyoruz. Ancak negatif ayrımcılığın
yapılmamasını istiyoruz. Tüm çocuklar bizimdir ve hepsinin en iyi ortamlarda
eğitim almaları, en büyük arzumuzdur. Ancak bazı yerlerde sonuç alamadığımız
önerilerimizi kamuoyu ile paylaşmak durumundayız. Amacımız üzüm yemektir,
bağcıyı dövmek değildir.
Bizleri takip eden okuyucularımız bilirler ki,
bizler İmam-Hatip okullarına Türkiye’nin son manevi kalesi olarak bakıyoruz.
Milletimizin hayat ve memat davası olarak bakıyoruz. Ancak bizim bu konuyu
böyle değerlendirmemiz diğer çocuklarımızın zararına değil, aksine yararınadır.
Samsunumuzun bu üç ilçesi dışlayıcı olmadan acilen adil bir şekilde çözüm
üretmelidir. Aksi halde çözülmesi zor sorunlarla karşılaşabiliriz. Yarın
inşallah Canik için bir çözüm önerisi umuduyla selam ve sevgiler…
/Mustafa GENÇ
06.06.2014
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder