Nüfusu yüz bine yaklaşan Canik İlçemiz, yalnız 16
derslikli bir İmam-Hatip ortaokuluna sahiptir. 2012- 2013 eğitim ve öğretim
yılında açılmış bu okulun her türlü fiziki bakımı ile birlikte tüm araç-gereç
donanımı Canik Belediyesi tarafından yapılmıştı. Okulun fiziki kapasitesi,
yapay zorlamaların dışında gelecek eğitim-öğretim yılında öğrenci alacak
noktada değildir.
Geçen yazımızda da ifade ettiğimiz gibi yapılan
tespitlere göre velilerin, ilkokuldan mezun olan çocuklarını aynı
bölgedeki İmam-Hatip ortaokuluna gönderme oranı % 30 dolaylarındadır. Oysa bu oran
Samsun’da şu anda % 7 dolaylarındadır. Samsunlular, tahsis
edilmiş adeta metruk (terk edilmiş) binalarla
İmam-Hatip okulu taleplerine cevap bulamamışlardır.
Bakanlığın,
“Çocukların en yakın bir yerde öğrenimlerini sürdürmeleri ve
öğrencilerin mağdur edilmemesi” (20.07.2012 tarih 170/1565 sayılı yazı)
doğrultusundaki genelgesi ile İYİ NİYET BİRLEŞİRSE Canik’in İmam- Hatip
ortaokulu sorunu çözülür ve vatandaşın
talebi de karşılanmış olur.
Orada
Kocatepe İlköğretim Okulu vardır. Kocatepe İlköğretim’in İmam Hatip
olmasını istediğimiz kısım bağımsız olarak bina girişi ve bağımsız bahçe
düzenlenebilecek olan c bloktur. Bu bina 3 kat olup her katında 4 sınıf 1
hizmet odası vardır. Toplamda 12 sınıf 3 hizmet odası vardır. Her katında
tuvalet bulunmaktadır. Burada İmam-Hatip ortaokulu açıldığında şu anda yer sıkıntısı çeken bölgenin tek İmam-Hatip okulu olan Fatih
İmam-Hatip Ortaokulu’nun öğrenci yoğunluğunu da düşürecek, hatta köylerden
gelen çocuklardan iki sınıf Kocatepe’ye kaydırılabilecektir. Bu durumun,
Kocatepe’yi nispeten olumsuz etkileyebileceği iddia edilebilir.
Ancak bu
bina alındığında dahi Kocatepe İlköğretim Okulu’nun girişte 5, idari katta 5, b
blok 2. katta 2 ve b blok 3. katta 5 olmak üzere 17 sınıfı vardır. Bunun
yanında ortaokul öğrencileri varken laboratuvar olarak kullanılan sınıf da atıl
durmaktadır. Bölünerek idari oda olan 1 sınıf da asli görevine çevrilebilir.
Zira idari oda olarak kullanılacak uygun bölümler mevcuttur. Belediye
yerleşkesinde AB fonları ile yapılan anaokulu kapasitesini dolduramamakta,
kurum önümüzdeki yıl 100 öğrenci alabileceği ifade edilmektedir. Kocatepe İlkokulu’ndaki 2 anasınıfı adı geçen
anaokuluna kaydırıldığında Kocatepe’de 4 sınıf daha kazanılmaktadır. Bu da
Kocatepe’deki sınıf sayısını 21’e çıkarmaktadır ki, ikili öğretim yapıldığı
dikkate alındığında şube sayısı 42 olmaktadır.
Kocatepe’de şu anda 4. sınıfta 6, 3. sınıfta 8, 2.
sınıfta 11, ve 1. sınıfta 8 şube bulunmakta olup toplamda 33 şube etmektedir. Bu da Kocatepe İlkokulu’nun bir kısmanın hala
atıl durduğu anlamına gelmektedir.
Önümüzdeki yıl Kocatepe’nin kayıt alanının genişletileceği ifade
edilmekte ve bunun Kocatepe’ye 6 ek 1. sınıf getireceği tahmin edilmektedir. Bu durum, Kocatepe’nin
tahmini şube sayısının 40 olabileceğini göstermektedir. Bu hali ile Kocatepe c bloğa gerek duymadan
öğrencilerini a ve b bloğa
yerleştirebilmektedir. Tabii ki bu
çözüm, soruna iyi niyetle
yaklaşanlar içindir. Sorun çözücü irade beyanını sergileyecek
olanlar yöneticilerdir. Yanılma ve
yanıltma olmamasının gereğine inanıyoruz. İlgililerin, bu konuya gerekli
duyarlılığı göstereceğine inanıyoruz. Çünkü bu bir eğitim sorununun çözümüdür. Selam
ve sevgi ile
/Mustafa GENÇ
09.06.2014
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder