Samsun MEB’in şimdiye kadar İmam Hatip
Ortaokullarına nasıl şaşı baktığının öğrenmek isteyenler için işte size
rakamlar:
*2013 yılında Türkiye’de İmam Hatip Ortaokulu
açılmayan tek il: Samsun.
*Öğrenci sayılarına bakılırsa bu yıl Samsun
genelinde ortaokula yaklaşık 20 bin öğrenci başlayacak.
*Ancak bu öğrencilerin İmam Hatip Ortaokullarına
gitmeleri şu anki durumda neredeyse imkansız.
Çünkü bunları kayıt yapacak kontenjanda
İmam Hatip Ortaokulu yok.
*Ayrıca İmam Hatip Ortaokulu açılan yerler, ilçe
merkezine ya çok uzak ya da en köhne binalar seçilmiş durumda.
*İlkadım’da bu dönem ilkokuldan mezun olacak
öğrenci sayısı 4400. İmam Hatip
Ortaokuluna giden öğrenci sayısı yaklaşık 1400 civarındayken şu anda İlkadım’da
yeni öğrenci alacak bir kişilik yer dahi yok.
* Atakum’da 9 bin civarında ortaokul öğrenci var.
Atakum’da da bir İmam Hatip Ortaokulu var ve 300 civarında öğrencisi var. Ve bu
yıl ortaokula gidecek öğrenci sayısı
1800. Mevcut Tevfik İleri İmam Hatip
Ortaokulunda hiç yer yok.
*Canik’te bir İmam Hatip Ortaokulu var. Onun
mevcudu 480. Bu sene ortaokula başlayacak olan öğrenci sayısı yaklaşık 1400
kişi ve mevcut okulda tek kişilik dahi yer yok.
*Bafra’da ise durum
daha vahim . İmam Hatip Ortaokulu şehrin dışında olmasına rağmen 400
civarında öğrencisi var. Bafra’da ortaokula giden öğrenci sayısı ise yaklaşık
10 bin civarındadır.
Yöneticilerimiz ne yapıyor?
Gelecek yıl 20 bin öğrencinin ortaokula başlayacağı
ilimizde İmam Hatip Ortaokullarına her geçen gün ilginin arttığı bir dönemde
Samsun’daki yöneticiler nasıl bir tedbir alacak?
İlkadım İlkokulunda okuyan 300 öğrencinin
velilerini kışkırtıp Valiliğe yürütenlere karşısında ‘Biz zaten orası için İmam Hatip
düşünmüyoruz’ diyen Vali Yardımcısı acaba İmam Hatip Ortaokulu talebi için ne
yapmakta, neyi planlamaktadır? Yarın kapısına binlerce İmam Hatip velisi okul,
okul diye dayanınca ne cevap verecektir?
Diğer ortaokullarda öğrencilerimiz 30-35 kişilik
sınıflarda ders görürken, İmam Hatip Ortaokullarında tıka basa sınıflarda,
kırık dökük (tamirini de velilerin yaptığı) okullarda eğitim görmesi hangi
vicdanlara sığmaktadır?
Yazımdaki rakamlar ve tespitler zülfü yâre
dokunacaktır. Dokunsun. Şimdiye kadar İmam Hatiplere maalesef üvey evlat
muamelesi yapıldı, yapılmaya da devam ediyor.
Bunun yanında; yeni ve modern İmam Hatip Liseleri,
Canik ve Atakum’da hızla ilerlemesi gururumuz olurken İmam Hatip Ortaokullarında
yaşadığımız bu açmaz çok ama çok düşündürücü.
Anlaşılan o dur ki; Yöneticilerin iyi niyeti ve
insafı üzerinden geliştirilen tutumlar başarısızlıkla sonuçlanmıştır.
Kararınızı verin !
Şimdi karşı karşıya olduğumuz durumu özetleyecek
olursak, Samsun’da eğitimden sorumlu olanlar iki durumla karşı karşıyalar.
Ya halkın isteklerine, eskimiş, gelişmeci
argümanlara dayalı, imkânsızlıklarla sınırlanan, eski Türkiye’yi anımsatan
cevaplar verecekler.
Ya da; halkın haklı isteklerine cevap vererek, çocuklarını
arzu ettikleri alanda, milli ve manevi değerlerine bağlı olmanın ötesinde onu
bir biçimde müfredatına katan bir eğitim vermelerini sağlayacakl0,ar.
Şimdi oturup karar versinler, Samsun’da eğitimi,
daha doğrusu kendilerini nereye layık görüyorlar?
/Tevfik DEMİR
07 Mayıs 2014
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder