2 Eylül 2014 Salı

Biz de adettir.. Sıkıntısız iş olmaz..

Samsun'un yıllardır yaşadığı bir çiledir aslında bu.. Alternatif üretmeden iş üretilir, projeler hazırlanır.. Bakın başınızın çaresine denilir.. Yayalara araçlar çarpar ölürler, yaralanırlar.. Sonra tedbir alınır.. Önce bir trafik polisi konulur noktaya.. Baktılar ki olmadı, bu kez iki polis konulur bir karşıya, bir diğer tarafa.. 12 yıl içinde dere ıslahlarını yapmayanlar 14 kişi canından olunca hemen harekete geçtiler.. Baktılar ki 'sel suları vatandaşı yutuyor', aynı anda tüm bölgelere girdiler..

Selden kurtulduk ama trafik canavarı devreye girdi.. Çünkü ne geçilecek yer belliydi ne de yaya geçitleri.. Vatandaş araçların arasında dans etti.. Bazıları dansı bitiremedi.. Hak'kın rahmetine kavuştu..  

Neyse ki bir kaç ölümlü kazayla atlattık Atakum'daki dere ıslahı çalışmalarını.. Trafik kargaşasından söz etmiyorum bile.. Bir yola giren nereden çıkacağını bulamıyordu.. Neyse ki o sırada herhalde Atakum Belediyesi devreye girdi de bazı ok işaretleri koydu.. Şimdi bir iki turda yolu bulabiliyorsun..

Ama bakın 5'i bir yerde olmasa da ardı ardına viyadüklerimiz geliyor şimdi.. Hiç bir yol alternatifin yok.. Sıraya gir saatlerce bekle ancak Samsun'dan Tekkeköy tarafına gidebiliyorsun.. Ya da ters istikametten aynı şekilde gelebiliyorsun.. Artık insanlar randevu saatlerini ona göre ayarlıyor.. 16.00'dan önce hayat duruyor o tarafta.. Sonraya kalan evine sekizde gelirse şanslı..

Neden mi?. Viyadük çalışmaları başladı da ondan.. Biz yaptık oldu.. Tek şerit neyinize yetmiyor deliler, vatandaşların araçlarını ardı ardına dizdiler.. Aman dikkat eski model araçların arkasında kalmayın.. Hararet yapar veya yakıtı biterse koy üzerine koy bir yarım saat daha..

SAMSEV Başkanı Rüştü Araboğlu diyor ki.. 'Araştırdık, bu viyadüklerden geçecek transit araç yüzde yirmilik kısım. Yani trafiğe kalıcı çözüm değil, geçici çözüm'.. Ama burası Samsun elbette.. Trabzon, Rize olmasını beklemeyin.. Burada illaki şehir içinden trafik geçecek.. Kaos yaşanacak.. Görüntü kirliliği hat safhada olacak.. Doğu Çevre Yolu açılırsa, olmaz..  Zamanımızı alır.. Başbakanın en yakın hedefi 2023 ama bizim hedefimiz bir iki yılla sınırlı.. Yap, çöz sonra ne olursa olsun.. Akıl karı değil ama başlamışlar bile.. Proje Karayolları'nın aslında.. Yani sonuçta Ulaştırma Bakanlığının..

Ama coğrafyası Samsun olunca, "Geçiştirelim olsun bitsin olmuş'.. Doğu Çevre Yolu'na başlasalar, 10 yıl sürermiş.. İyi de bizim yöneticilerimiz hani geleceğin Samsun'unu planlıyordu.. Neyse ki iyi bir haber var.. 

KTÜ'lü İsmail Kılıç'ın hayatını kaybettiği Yavuz Sultan Selim Viyadük'ünün bulunduğu yere yaya üst geçidi yapılacakmış.. Çok şükür.. Kılıç'ı geri getirmeyecek ama 'başka canların gitmesine de engel olacak'..  Diyorum ki.. Bir de can vermeden 'şu işleri çözebilsek'.. Daha iyi olmaz mı acaba.. Ama sıkıntı çekmek bu kentin kaderi anlaşılan.. Hele hele siyasileri 'bu kadar sessiz olan bir il olunca', yaşadıklarımız az bile.. Ama asla tesadüf değil.. Bu kentin yaşam ve gelişme şekli..

/A.Yener CABBAR
2 Eylül 2014

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder