Kentimizin ilk gündemine geldiğinde çok konuşuldu. Aslında
bilen de konuştu, bilmeyende. Çünkü öncelikle sistem yeniydi. Ve biz bu
kentteki mühendisler bu konuda hayli bilgisiz ve deneyimsizdik. Zira sistemin
varlığını bilmekle aşamaların tatbiki arasında fark var. Hadi desem, “Projesini
çizecek bir Allah’ın kulu yok ortada.”
Raylı Sistem işinde çalışmış deneyimli bir isim
de.. Ancak metre metre her imalatı takip ederek bilgi sahibi olduk hepimiz ve
çokça maydanoz oldu birilerimiz. Şimdi bugüne geldiğimizde daha deneyimliyiz. Gördük,
takip ettik. Aşamaları ve imalat sıralaması hakkında bilgi sahibiyiz.. Daha
detaylı ve tutarlı konuşmalar ve öneriler yapabiliriz. İşte 120-130 milyon
avroluk sistem şimdi önümüzde..
İşin garibi dün “olmasın” diyenler bugün,
“yetmiyor” diyor. Hakikaten de yetmiyor.. Oraya girsin, bize gelsin diyenler
çoğunlukta. Her şeyden önce medeni bir proje.. Samsun halkı da bu sisteme
layık. İşte şimdi talepler ve öncelik sırasına göre Büyükşehir “Raylı Sistem
Projesini” geliştiriyor. Bunun içinde belirlenen üç aşama var.
1.ci aşama;
Sistemim Belediye Evleri’ne kadar uzatılması. Biliyorsunuz şu aralar
Büyükşehir Belediye’sinin bu konuda Doğupark’ta çalışmaları var. Asılan tabelalarda
sitemin, Gar(Shell) durağından sonra “metrobüs” olarak Canik’e, oradan da,
Kirazlık sanayi bölgelerinden geçerek Tekkeköy’e ulaşmasının planlandığı
belirtiliyor. Ama Yusuf Ziya Yılmaz bu konuda bir proje değişikliğine gidilmesi
talimatı verdi. Şimdi trenler Belediye Evleri’ne kadar gidecek sonrasında ise
metrobüsler devreye girecek. Güzergah ve proje buna göre şekillendiriliyor.
2.ci aşama:
Raylı Sistem’in batı istikametinde Taflan’a kadar uzatılması. Güzergahı
belirlendi bu yönün. Üniversiteden belli bir mesafe sonra güzergah deniz
bandına geçecek. Burada Bafra yolunun kuzeyindeki toplama yoluna oturarak
Taflan’a kadar ulaşacak.
3.cü aşama: Bu yönde yoğun istekler var. Herkes
diyor ki; “Raylı Sistem olan bir şehirde trenler mutlaka Otogar’a ulaşmalı.” Haklı
bir istem, Yılmaz’da katılıyor buna. Raylı sistemin 3.cü aşama da otogara
ulaşması planlandı. Mevcut güzergah Eğitim Fakültesi’nden sonra Kürtün Çayı
boyunca uzunacak bir güzergah ile otogara bağlanacak.
Elbette yakın bir geleceğe oturtulamaz ama kesin
planlama içerisine alınmış ve güzergah üzerinde çalışmalarına başlanmış
projenin. Siyasetin yoğun gündeminde gündem değiştirmemin nedeni hem
düşüncelein olguluğu ve yerindeliği Hem de halkın taleplerin verilen değerin
ifadesidir. Bugün karşımıza konulan adayların çoğu, ki buna bazı dost görünümlü
garabetler dahil, Yusuf Ziya Yılmaz’ı eleştirmekten başka bir siyaset
üretemezken, Yılmaz seçimi ikinci plana atarak kentimizin geleceğini planlamaya
devam ediyor… İşte bu bilinsin istedim.. Bilinsin ki, eleştiri dışında tek bir
proje üretemeyenler le, kent için düşünenlerin farkı anlaşılabilsin.
Günün Sözü: KONUŞMAK bir yere kadar
ama ondan sonrası sözlerle değil, ürettiklerinizle değer buluyor..N.S
/Nusret
SAĞLAM
13 Mart 2014
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder