23 Temmuz 2014 Çarşamba

Samulaş Ve Sigortalar

SAMULAŞ Genel Müdürü Akın Üner’in görevden alınıp yerine yeni atama yapılmasının ardından söylentiler ve rivayetler bitmiyor. Ben ne söylentiler ne de rivayetlerle ilgileniyorum. Aklıma takılan sorular vardı ve cevaplarını aradım. Belki tam öğrenemedim ancak bazı kokular aldım. Pis kokuyor hem de çok pis… Örneğin, SAMULAŞ’ın kaç tane aracı var? Bu araçların haliyle sigortalanmaları gerekiyor. Peki, kim yapıyor bu sigortalama işlemini? Olmaya Genel Müdür değişikliğinin altında bu sigortalama işi yatsın, ha…

SAMULAŞ bir şirket… Büyükşehir’in şirketi… Bu araçların ihale yoluyla sigortalanması gerekiyor mu? Kara balta işi olmaz değil mi? 2013 yılında SAMULAŞ’ın araçlarının sigorta işlemi ne kadardı? 244 bin lira deniliyor. Olabilir mi, olabilir elbet… Çünkü ring gezen araçları da sayarsak SAMULAŞ’ın çok aracı var. Bu yıl ise sigorta işi 144 bin liraya düşmüş. Nasıl olmuş bu iş? Geçen yılki sigorta işinde şartnamede “Bu işi Samsun firması yapacak” ibaresi olduğu söyleniyor. Aradaki fark yüz bin lira… Nasıl olmuş bu?

Bu yılki şartnameye “Samsun firması şartı” konulmamış. İstanbul’dan bir firma katılmış. Böylece daha ucuza gitmiş iş. İstanbul’dan işi alan firma da reklamını yapmayayım da çok ciddi bir firmaymış. Bu ihale işine Samsun Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Sefer Arlı’nın karşı çıkmak istediği söylentileri var. Neden? İddialara göre Samsun’daki sigorta işinde Sefer Arlı’nın yakınları varmış. Olabilir… Bunda ne sakınca var bilmiyorum. Ancak tek bildiğim, eğer doğruysa, daha yüksek fiyatla aynı işi sigortalatmak yanlış birader. Sorarlar sonra “Bir çıkarın mı var” diye… Ancak Sefer Arlı’nın böyle bir şahsi çıkarı olduğunu sanmıyorum, olsa olsa kurumunu düşünmüştür…


Ptt Ve Sahiller

PTT Genel Müdürü Osman Tural Samsunludur. Samsun’un Alaçam ilçesindendir kendisi. Bu nedenle olsa gerek bölge PTT hizmetlerinden bolca nasiplenmektedir. Osman Tural’ın yaptığı hizmetlere dayanarak AK Parti saflarından politika yapmaya sıcak baktığı da bilinmektedir. Deniz kenarında bol oksijen almam doktorum tarafından salık verildiğinden Yakakent’e bulunuyorum bir süreden beri. Fatura işlemlerimi de zaman zaman Yakakent ilçesindeki PTT şubesinden görüyorum. Gelin görün ki bu işlemi görmekte bazen de zorlanıyorum.

Pazartesi günü şubeye gittiğimde işlemler çok yavaş ve aralıklarla yapılabiliyordu. Öğrendim ki iletişim eksikliği yaşanıyormuş. Dün gittiğimde ise mesai başlamasına ve 15 dakika geçmesine rağmen görevli henüz ortalıkta yoktu. Rahatsızlanmış. Olabilir, insanın karnı ağrır, yüzünüze güller, ishal olup tuvaletten çıkamaz duruma gelebilir. Bunlar hep insanlar içindir ve normal karşılanmalıdır.

Ancak normal karşılanmaması gereken tatil yöresi olan Yakakent’te hizmetin aksamaması için zamanında önlemlerin alınmamış olmasıdır. Yaz mevsimi ve turizm diyoruz ya, Yakakent’in de turizmle kalkınacağını söylüyoruz ya… Ben değil canım ilgililer söylüyor ya… Burada PTT şubesinin gişesini bir memurla çalıştırmaya kalkarsanız olmaz bu iş… Umarım bu aksaklığı Genel Müdür Osman Tural duymadan çözüme kavuştururlar da, seçim zamanı, oy istemeye gelindiğinde seçmen bazılarının yüzüne vurmaz bu aksaklıkları…
(…)

/İsmail BAŞARAN
23 Temmuz 2014

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder