6 Mayıs 2016 Cuma

Mera Ve Lojistik Köy Üzerine -3

Tekkeköy’ün  asırlık  mera  alanın  Lojistik  köye  dönüştürülmesi  süreci ile  ilgili  yaşananları, kendi gördüğümüz  açıdan yazmaya devam ediyoruz. Dün  Tekkeköy’den bir çok dostum aradı. Belli ki Lojistik köyün yapılacağı alan kadar, muhatab kaldıkları davranış şekli onları üzmüş.. Tekkeköy’deki mera’nın Lojisitk Köye  dönüştürülmesi sürecinde  kurulan şirketi Sayın Başkanın sözleri ile :

‘’Biz buranın yüzde 25 ortağıyız, Diğer ortaklar ise, yüzde 10 Organize Sanayi Bölgesi, Yüzde 15 Ticaret Borsası, Yüzde 40 Büyükşehir Belediyesi ve Yüzde 10’da Tekkeköy Belediyesi’nindir.’’ Demek ki  ilgili  kurumların  Halkı ve  Samsun  kamuoyunu bilgilendirme  gerekliliği vardır. Bu  yerine getirilmelidir ki, insanların yanlış şeyler söyleyip durmasın.
***

Bu konuda  yazılacaklar varken, sürekli hukukun ne durumda  olduğu soruluyor. Son durum: Samsun‘da 127 Ha. tarım arazisinin Lojistik Köy Projesi amacıyla imara açılmasına ilişkin Bakanlık işleminin iptali için  Samsun Ziraat  Mühendisleri Odası açılan dava, bilirkişi incelemesi yaptırılmaksızın alınan bir kararla Samsun 1. İdare Mahkemesince reddedilmişti. Bu kararın temyiz edilmesi için yaptığımız itirazı değerlendiren Danıştay 10. Dairesi meslek odası haklı bularak Samsun 1. İdare Mahkemesinin kararını bozdu.
***

Türkiye  2013 den beri, 16  adet  Lojisitk Köy planlaması içinde. Dünya  çapında  50  civarında  lojistik köy var. .Almanya’da birçoğu 200 hektardan büyük olan 33 lojistik köy, bunlarda da toplam bin 200 işletme yer alıyor.  Lojistik köylerin özellikleri:

Büyüklük: En az 100 hektar alana sahip olmalıdır.
Konum: Bir şehrin içinde ya da yakınında; ama yerleşim bölgelerinden uzakta olmalıdır.
Erişebilirlik: Kara yoluyla mükemmel ulaşım olanağına, sıklıkla demir yolu bağlantılarına sahip olmalı ve girişler kontrollü olarak yapılmalıdır.

Yakınlık: Çok türlü taşıma tesislerine, limanlara, iç su yollarına ve hava alanlarına yakınlık ya da doğrudan erişim olanağı olmalıdır.
Tasarım: Tasarım açısından planlı imar, konfor ve manzarası (şehir estetiğine katkı) olmalıdır.
Ofisler: Modern ofisler ve binaları (depolar) barındırmalıdır.
Bilişim altyapısı: Gelişmiş iletişim ve bilgi teknolojisi altyapısı olması gerekmektedir.
***

Sorun STSO  Başkanının ‘’Lojistik Köy’e karşı gelen köylünün niye karşı geldiğini bilmiyorum. Bunu yapan kişiler devlet düşmanıdır, Samsun düşmanıdır.’’ Söylemi ile uyumlu bir söylemdir. Ama temel sorunlardan biri  ise, ‘’Bir şehrin içinde ya da yakınında; ama yerleşim bölgelerinden uzakta olmalıdır’’ ilkesinin çiğnemesidir.

/Cem ŞAHAN
06.05.2016

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder