Samsun Din Eğitimi Çalıştayı Sonuç Bildirgesi’ni
vermeye devam ediyoruz. Ancak cenaze ve akabinde de şehir dışında hastamızın
olması nedeniyle bir haftalık bir gecikme olmuştur. Diğer bölümlerini merak
eden saygıdeğer okuyucularımız yazılarımızı gazetemizin arşivinde bulmaları
mümkündür.
14- “Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi”
dersinin, dünya standartları gözönünde bulundurularak ve içeriği öğrencilerin
hazır bulunuşluluk durumuna göre planlanmak kaydıyla 1. sınıftan itibaren
başlatılması ve liselerde haftada bir saat olan DKAB derslerinin haftada iki
saate çıkarılması üzerinde önemle durulmuştur.
15- Yeni oluşturulan
İmam-Hatip ortaokullarına müracaat
edenlerin mağdur edilmeden talebi karşılayacak her türlü önlemin alınması ve
taleplerin geri çevrilmemesinin önemi üzerinde durulmuştur.
16- Velilerinin isteği
doğrultusunda hafızlık eğitimi veya yabancı dil eğitimi gibi gerekçelerle
kademeler arası geçişlerde bir yıl ara verebilme imkanı tartışılmalıdır.
17- YÖK’ün İlahiyat
fakültelerine girişte hafızlara ek puan verilmesinin önü açılmalıdır.
18- Yeni eğitim sisteminde
zorunlu olan DKAB dersleri ile seçmeli dersleri verecek olan öğretmene olan
ihtiyaç oldukça önem taşımaktadır. Bu bağlamda Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ve
dini içerikli seçmeli dersleri verecek öğretmenleri yetiştirecek olan ilahiyat
fakültelerinin programları yeniden yapılandırılmalıdır.
19- İlahiyat fakültelerinin
öğretmen yetiştirme misyonu yanında sosyal hizmet alanlarına yönelik (sevgi evleri,
yaşlılar yurdu, cezaevleri, yetiştirme yurtları v.b) nitelikli eleman
yetiştirme görevi de göz ardı edilmemelidir. Bu nedenle ilahiyat fakültelerinin
günün ihtiyaçlarına uygun olarak yeniden yapılandırılması acil bir ihtiyaç
olarak ortadadır.
20- İlköğretim DKAB
bölümlerinin birçok bilimsel ve akademik platformlarda ortaya konulmuş olan
taleplere de uygun olarak İlahiyat Fakültelerine tekrar aktarılması yüksek din
öğretiminde bütünlük ve kalite açısından olumlu bir gelişme olarak
değerlendirilmiştir. Bu bağlamda İlahiyat Fakültelerindeki öğretimin İlköğretim
DKAB, Ortaöğretim DKAB, İHL Meslek Dersleri Öğretmenlikleri ile Yaygın Din
Eğitimi ve Din Hizmetleri alanına eleman yetiştirecek programlar şekilde
yeniden yapılandırılması ve akademik yapının buna uygun hala getirilmesi
hususunda görüş birliğine varılmıştır. Devam etmek umuduyla selam ve sevgiler…
02.07.2012
/Mustafa GENÇ
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder