Samsun Kent Markası adlı yazıda hatırlayacağınız
üzere Samsun’un markalaşması için yapılması gerekenlerden bazılarına değinmiş
idim. Pazarlamada en önemli unsurlardan birisi hiç şüphesiz ki reklamdır. Doğru
yerde, doğru zamanda ve doğru mecrada yapılan reklamın reklam verene katkısı
yadsınamaz.
Bazı ürünler vardır ki sadece belirli bir hedef
kitle tarafından tüketilmektedir. Örneğin iş makineleri gibi. Bu ürünler sadece
özel bir kitle tarafından tüketilir. Samsun’u da bir ürün olarak
düşündüğümüzde; doğru mecralarda tanıtımını yapmak yerli ve yabancı turistlerin
kentimize gelmesine neden olabilir. Doğa İçin Çal video serisini birçoğumuz
izledik ve çok beğendik. Benzer şekilde İstanbul tanıtım filmi de çok güzel.
Bizim de kent olarak bu şekilde bir tanıtım filmi hazırlayıp değişik mecralarda
yayınlamamız gerekli.
Elbette Samsun ile ilgili videolarımız var. Ancak
bu videoları biraz farklılaştırır isek daha güzel olur. Diyarbakır oradaki
kalkınma ajansından aldığı fonla ‘Doğa İçin Çal’ mantığında bir video
hazırlamış. Bu video internetteki video paylaşım sitelerinde yayınlandığı gibi
ulusal kanallarda ana haber bültenlerinde de yayınlandı. Samsun olarak biz de
benzer şeyler yapabiliriz. Biz söz konusu videonun içine Samsunlu
sanatçılarımızı da koyabilirsek, videonun izlenirliğini de artırmış oluruz. Tüm
bu çalışmalar, bir de birkaç dilde olur ise Samsunumuzu çok daha farklı
coğrafyalarda tanıtmış oluruz.
Tüm çalışmalar ile bir turist sayısında kıpırdanma
olacaktır. Burada unutulmaması gereken ise kıpırdanma değil süreklilik yaratılmasıdır.
Bu da yapılan çalışmaların medya planlaması dahilinde ve sürekli olarak
yapılması ile gerçekleşir. Bir marka ne kadar bilinir ise o kadar satın alınır.
Bu da Samsun’a gelen turist sayısının artması, konaklama tesislerimizin doluluk
oranlarının artması ve nihayetinde gelen turistin alışveriş yapmasını da
eklediğimizde ilimizin turizm gelirlerinin artması anlamına gelecektir.
/Yetkin BULUT
07 Temmuz 2015
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder