Canik Belediyesi’nin “ Samsun Trafik ve Ulaşım Çalıştayı”nda
Samsun’un ulaşımında TCDD yani, DEVLET DEMİRYOLLARI da tartışılmış, konu ile
ilgili bir tebliğ de sunulmuştur. Bilindiği gibi önümüze bir Avrupa demiryolu
haritası koyduğumuzda demir ağların, ülkelerin zenginliği ile doğru orantılı
örüldüğü görülmektedir. 1924- 26 yılları arasında inşa edilmiş Samsun demir
yolu Sivas yoluyla İç Anadolu’ya bağlanmıştır. En son bakımı Samsunlu Ulaştırma
Bakanı Hüseyin Özalp tarafından yapılmış Çarşamba – Samsun hattı, atıl durumda
bulunmaktadır.
Sunulan tebliğde, “ Samsun Çarşamba hattı en son
kapanmadan Samsun Milletvekili Cemal Ali Şan’ın çabalarıyla alınan motorlu tren
setleri ile Çarşamba hattı çalıştırılmıştır. Siyasi alaka kesilince de Çarşamba
hattına elveda dedikten sonra Amasya Belediye Başkanı bu trenleri istedi ve
aldı. Amasya – Samsun çalışan ray otobüsleri bugün Amasya- Havza arasında çalışmaya devam
etmektedir” denilmiştir.
Ve yine sunulan tebliğde ,” Devletimizin başta,
hükümetimizin demir yolları çalışmaları adeta bir sevdaya dönüştü. Son on yılda
demir yollarına verilen önemi rüyalarımızda dahi göremezdik. Baştan aşağı eski
yollarımızı ve tesislerimizi yeniledik. Yük tren işletmeciliğinde devrimler
yapıldı. Modern tren işletmeciliğine başladık. Lokomotifimizi, yolcu ve yük
vagonlarımızı kendimiz yapıyoruz.” Denilmiştir.
Türkiye artık bu alanda sanayisini de oldukça
geliştirmiştir. Konuşmacıların üzerinde durdukları bir proje daha vardı ki, o
da, “Samsun Fatsa Demiryolu ile Amasya- Çorum Ankara baypas hattı ve tabii ki
hızlı tren projesi” idi. “Trabzon başardı, inşallah Samsun da başarır”
temennisinde bulunuldu. Biz de aynı duygularla selam ve sevgiler diyoruz…
10.09.2013
/Mustafa GENÇ
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder