Samsun'un Geleceğinin Üzerinde Kara Amazon Heykeli
Gölgesi -II
Birinci yazımızda bir akademisyenin kitabından
alıntılar yaptık, alıntılarımıza devam edeceğiz:
"Hitit
erkekleri, Asurlular ile savaştıklarından kadınlar defans göstermek zorunda
kalırlar. Bu zorunluluğun doğurduğu savaş ve mücadelenin, Amazon mitini
doğurduğu da söylenir. Hititlerin, Mısır dilindeki adı ArzaWa ile Amazon
kelimesi arasında bağ kurmaya çalışanlar da olmuştur.
Herodot'a göre Saura/Sarmatian kadınların ataları
Terme Amazonlarıdır. Terme Amazonlarının da atalarının kuzeyden geldiği ile
ilgili teoriler düşünüldüğünde, Herodot'un aktardıkları bir eve dönüş
öyküsüdür.
Ariosto'nun katil kadınlar adlı yazısında, Amazon
mitosu pek çok farklı elemanları ile tartışılır. Bu kadınlar herhangi bir yeni
gelen erkeği köle yapar, yün eğirme ya da yük taşıma işlerinde kullanırlar ya
da o erkek savaşta on erkeği yenmedikçe ve sonra aynı gece on kadını memnun edemedikçe
öldürülürdü. Amazonların kendi erkek çocuklarının bir el ya da ayağını
kestikleri ya da sakat bırakmış olduklarına inanılır.
Efes'te bulunan Artemis Polimastus'un bedenini
örten yuvarlak oluşumların Amazonlar tarafından tanrıçaya adak amaçlı kesilen
memeler olduğu da ileri sürülmüştür. Yılan ve Amazon bağlantısını, Amazon
kraliçesi Hippolyta ile ilgili çok bilinen bir mitosta görebiliriz… Amazonlar, yılan tanrıçası kültüründe "yılana
tapanlar" olarak görülmüşlerdir… Platarch'a göre Atinalılar ile Amazonlar
barış yapmıştır… Aslında Türk tarihinde, Amazon ve Türk bağlantısını
hissettiren savaşcı kadınlarla ilgili sayısız örnekler bulunur.
Feminist bakış açısından Amazonizm, Xenaverse ile
kuvvetli bağları olan lezbiyen hareketin bir şeklidir. Pastre, Amazonlar
tarafından yaratılan orijinal ve otonom sosyal modelin homoseksüel olduğunu
belirtir. Amazonlarla ilgili ileri sadizm örneklerinden bahsedilir. Sadece
erkeklere değil, erkek çocuklara da uyguladıkları öne sürülen şiddet, sadistlik
ve barbarik davranışın en uç örneğidir.
Karadeniz Bölgesi'nde ileri yaş populasyona
yöneltilen, açık uçlu sorulara aldığımız karşılıklarla da Amazonların acımasız,
inançsız, kültürel değerleri hiçe sayan varlıklı kadın topluluğu oldukları ile
ilgili görüşlerin öne çıktığını saptamış bulunuyoruz.
Amisosluların, paralarında kendi bölgelerinde olmayan
ve Amazonlar ile anılması alışkanlık haline gelmiş Termedon nehrini
göstermeleri, şöhretinden pay alma eylemi olarak görülür. Ne var ki, Amazon
tarihi tez ve antitezlerin sık görüldüğü bir alandır."(Karacalar,33–151). Söz
konusu akademisyenin kitabından aktarımlarda bulunduk. Bundan sonra da devam
edeceğiz.
Dileriz ki, son tahlilimizde konunun önemi
yeterince kavranır. Biz bu konuyu tarihimiz, kültürümüz, kimliğimiz açısından
son derece önemsiyoruz. Para ile satılamayacak ve satın alınamayacak şeylerin
olduğuna inanıyoruz. Konu anlaşılınca Samsunluların da buna inanacaklarını
düşünüyoruz. Bizi takip edeceğiniz inancıyla selam ve sevgiler…
22.11.2011
/H. Mustafa
GENÇ
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder