Samsun TSO ile birçok yerel yöneticinin de desteği
ile bir kampanya başlatılmıştı! “Samsun’da var, Samsun için al” adıyla… Samsun’da
üretilen Tarım ve Sanayi ürünlerinin, Samsun’lular tarafından öncelikle tercih
edilmesi ve yerli üreticilerimize destek sağlanması amaçlanmıştı… Kampanya
sonucu alınıp-tüketilen ürünler, kampanya için harcanan para kadar var mıdır
bilemem ama tereddütlerimi de yazmak istedim. Ülkemizin dört bir yanında bazen
iyi niyetli, bazen de şov amaçlı içi boş kampanyalar başlatılır… Afişler,
pankartlar asılır, açılışlar yapılıp, nutuklar atılır biraz da palavra
cilasıyla parlatılıp reklam arası verilir…
Bazılarının masa başı verilerine göre;
-
Samsun’da üretilenler 124 ülkeye ihraç ediliyormuş!
-
Samsun’da üretilenler bir markaymış( üç marka sayın)!
-
Samsun’da üretilen malların büyük bir bölümü dünya pazarlarına
sunuluyormuş!
O zaman aklımıza şöyle bir soru gelmez mi? Samsun’da
üretilip, 124 ülkeye ihraç edilerek, ülkemize döviz getiren bu marka ürünleri
böyle kampanyalarla niçin Samsun’lulara tükettirmeye çalışıyorsunuz ki! Eğer bu
ürünler buyurduğunuz gibi 124 ülkeye ihraç edilen marka ürünler ise yazık değil
mi, içerde tükettiriyorsunuz ve gelecek dövizlerimiz heba oluyor! Yok, bu
kampanya ürünleri ihraç fazlası derseniz tamam! Bir de şu 124 ülkenin adını,
Samsun’dan aldıkları ürünleri, miktarlarını da açıklayıverseniz! 124 ülkeye
kendi ürettiği malları ihraç eden bir İl’de işsizlik, fakirlik, olmamalı!
Böyle bir İl göç vermemeli! Bu 124 ülkeye ihracat
lafı; ürün değil de, işçi ihracı olmasın?
Sakın bu yazdıklarımdan kampanyayı küçümsediğimi
sanmayın! Gerçekten güzel ve desteklenmesi gereken bir kampanya… Ancak, 124
ülkeye ihraç lafı biraz abartılı geldi bana… Eğer kampanyayı düzenleyenler
Samsun’da yetiştirilip, 124 ülkeye ihraç edilen ürünleri açıklarlarsa kamuoyu
daha iyi bilinçlenir de bu ihraç ürünleri daha çok üretilir… Merak ediyorum
acaba hangi ürünler bunlar! Samsun Limanından yüklenen ürünleri değil,
Samsun’da üretilip-ihraç edilen ürünleri merak ediyorum…
Ya da cilalı lafları ve şovu bırakıp gerçekçi
olalım ki, gerçekçi projeler üretilsin… Şehrimizin geleceği gerçekçi
projelerdedir. Kendimizi kandırma da değil! Reklam arasını da çok uzun
tutmayalım ki, reklam kısmı asıl konuyu gölgede bırakmasın. Bu konudaki
reklamlar, üretileni çok geçti galiba!
/Ali KORKMAZ
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder