2 Nisan 2013 Salı

Tarihi Mirasa Neden Sahip Çıkmadık

Yıllarca yazdım-çizdim hiç kimseye anlatamadım. 'Amazonlar' dedim olmadı, 'Simenit' dedim olmadı ve 'Kuş Cenneti' dedim o da olmadı. Karadeniz kıyılarındaki Batıdan Doğuya kadar tüm sahil şeridinde böyle bir güzelliği göremezdiniz. Orta Karadeniz'in gerdanlığı ve incisi Simenit Gölü yok oluyor.

Binlerce yıl önce Türklere yurtluk yapan Karadeniz kıyılarında yaşayan guruplar boylar halinde buralarda yaşamış, şehirler kurmuş. Simenit Gölü üç ayaktan oluşmakta... Göbek kısmını teşkil eden 2 bin 400 dönümlük Simenit ve onun ayakları Akgöl ve Kargalı Gölü.

Tektonik olaylar sonucu meydana gelen göller bölgesi tarihçilerin kitaplarına konu olmuş, coğrafya derslerinin ünitelerini teşkil etmiş ve dünya haritalarında yerini almış tarihî bir göldür. Bu güne kadar güzelliğini seyreden sadece hayranlığını ifade etmiş. Balıklarını yiyenler para kazanmayı düşünmüş. Kamışlarını değerlendirenler bölgenin ekonomik katkısı demiş. Fakat hiç kimse buranın tarihi yönünü ve tabiat harikasının oluşunu düşünmemiş.

Kapılarını turizme açsaydık, bu gün Antalya ve Egede ki turistik yerler gibi hep buradan bahsedecektik.  Son yıllarda belediye başkanlarının turizme yönelik çalışmaları hâlâ yürürlüğe konulmadı. 

Bölgemizde nedense turizme çok sonra açılması düşünülen yerler turizm alanına alındı. Yerel seçimler yaklaşırken aday olacak belediye başkan aday adaylarına buranın ilk kazmayı vurulacak yer olduğunu düşünerek projelerine almalarını tavsiye ederim. Terme hazinelerle dolu… Coğrafî konumu çevredeki ilçelere her konuda on çekecek kadar güzel ve müsait.

Kültür ve Turizm Bakanımıza böyle bir tabiat harikasının unutulmaması için ilçemize gelerek o güzel gölde motorlu kayıklarla gezi düzenleyip gurup vaktini seyretmesini isterim. O zaman bu gün unutulmuş tarihe sahip çıkacağınıza inancım sonsuz... Yarınınız bu günden güzel olsun...

/Yetkin KARAMOLLAOĞLU
2/10/2013

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder